Valitsus kinnitas täna määruse, mis sätestab, millist tüüpi laevu saab alates 1. aprillist kalalaevaregistrisse kanda ja millist tüüpi mitte.
Määruse kohaselt jaotatakse Eesti kalalaevad nelja alajaotusesse. Kalalaevastiku segmentidesse jaotamise eesmärk on hõlbustada püügivõimsuse reguleerimist kooskõlas püügivõimalustega.
Keskkonnaministeeriumi kalavarude osakonna juhataja Ain Soome sõnul on kalalaevaregistri merelaeva segmentidesse võimalik laevu lisada veel kuni 31. märtsini, pärast seda kuupäeva ühtegi laeva registrisse enam juurde lisada ei saa.
'Laevaomanikud, kes on huvitatud merelaevade registrisse juurdelisamisest, peaks kiirustama. Kalapüügiluba väljastatakse ja õiguse kala püüda saavad vaid laevad, mis on kantud kalalaevaregistrisse,' lausus Soome.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Soome sõnul peaks laevaomanikud praegu ka üle kontrollima oma kalalaevaregistrisse kantud laevade andmed. Kalalaevaregister on üleval keskkonnaministeeriumi koduleheküljel http://www.envir.ee/kalandus/kalalaevaregister.html
Kalalaevad jaotatakse segmentidesse vastavalt nende üldpikkusele,
püügipiirkonnale ja kasutatavatele püügivahenditele. Välja on toodud ka püütavad kalaliigid. Segmentide määramisel on arvestatud ka seda, et ühes segmendis oleksid võimalikult ühte varu või varude gruppi püüdvad laevad.
Tulenevalt sellest, et Euroopa Liidu nõuded kehtivad vaid merel sõitvatele laevadele, on nende segmendid toodud välja detailsemalt. Sisevete laevadele on ette nähtud üks segment.
Suletud segmenti võib kanda laevu ainult siis, kui vastava püügivõimsusega laev segmendist eelnevalt kustutatakse. Püügivõimsust arvestatakse kalalaeva mootori võimsuse ja kogumahutavuse järgi.
Kalalaevu on võimalik juurde lisada vaid sisevete segmenti, mere segmendid on suletud tulenevalt Euroopa Liidu nõuetest. Euroopa Liidu Nõukogu määruse kohaselt võib laevu juurde tuua vaid pärast nende välja viimist.
Euroopa Liidu üldpõhimõte on, et püügivõimsust peab kohustuslikus korras vähendama ning laevu saab registrisse kanda vaid sel juhul, kui eelnevalt on registri vastavast segmendist kustutatud sama või suurema püügivõimsusega laev.
Euroopa nõuete kohaselt peab liikmesriik tagama, et tema laevastiku püügivõimsus ei suureneks ning laevade juurdetoomine toimuks vaid välja viidud püügivõimsuse arvelt.