Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BMW panustab dollari tõusule
Saksa luksusautode tootja on üks Euroopas suuremaid end valuutakursiriski vastu kaitsjaid. Nüüd usub firma, et USA dollar on tugevalt alahinnatud ja kurss peab taastuma.
Kahe aastaga dollari nõrgenemine 29 eurosendi võrra on viinud paljud Euroopa eksportöörid USA turul konkurentsist välja.
BMW usub, et euro õige väärtus on 1,10 dollarit, võrreldes praeguse 1,22 dollariga.
BMW usk dollari taastumisse võib olla enneaegne, sest vaid vähesed strateegid usuvad lähiajal dollari taastumisse. Vaatamata USA majanduse kiiremale kasvule on eksperdid mures USA defitsiidi pärast.
Citigroupi valuutastrateegide juhi Bob Sinche sõnul on vaid vähesed firmad valmis muutma täielikult valuutakursiriskidele avatuks.
?Meil on olnud firmadega sellest palju juttu, kas dollari langus on jõudnud lõpule,? ütles Sinche. ?Üldine meelestatus on jäänud keskpikas perspektiivis selliseks, et dollari tugevnemise perioode kasutatakse mõningase kursikõikumise vastu kaitsmiseks.? Euroopa suurim autotooja Volkswagen suurendas läinud aasta lõpus riskide maandamist.
USA varasid ostvate pensionifondid vähendavad riskimaandamist. ?On märgid, et institutsionaalsed investorid (pensionifondid) ei näi enam nii varmad dollaririski katma kui 2003. või 2002. aastal,? ütles State Street Banki valuutastrateeg Michael Metcalfe.
?Me arvame, et euro kurss läheb taas alla,? ütles BMW finantsdirektor Stefan Krause. ?Tuleb jääda kindlaks ja mitte katta riski mitteatraktiivsete kursside juures.?