Saaremaale Mustjala valda kruiisisadamat ehitada soovival Tallinna Sadamal on sadamaehituseks vajalikud load käes.
Möödunud nädalal sai Tallinna Sadam kätte vee erikasutusloa, mis oli viimane vajalik luba sadama rajamiseks.
'Sisuliselt võiksime homme alustada riigihanke korraldamisega,' ütles Tallinna Sadama arendusjuht Avo Viil. 'Me ei maga, me valmistame hetkel ette hankedokumente.'
Ülemöödunud nädalal sai arendaja kätte ka ehitusloa. Mustjala valla poolt uuesti kehtestatud üld- ja detailplaneeringut pole Eestimaa Looduse Fond (ELF) ja Eesti Roheline Liikumine (ERL) uuesti kohtusse kaevanud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Viili sõnul tahaks sadam väga juba mõne kuu pärast suvel ehitama hakata. 'Kui takistusi ei tule, siis on see reaalne,' ütles ta.
Samas on ELF märtsi alguses kohtusse kaevanud keskkonnaminister Villu Reiljani keskkonnamõjude hindamimise aruande kinnitamise eest. ELFi jurist Kärt Vaarmari on öelnud, et seda sisulised vaidlusküsimuste lahendamata jäämise pärast enne aruande kinnitamist.
'Meie teisipäevasel kohtumisel lubasid rohelised lubasid vaidlustada ka vee erikasutusloa,' ütles Viil. Samas tõi ta välja, et kohtumise põhiküsimus oli siiski kompromisside leidmine sadama ehituse tingimustes. Osapooled leppisid kokku, et Tallinna Sadam teeb reaalsed hoovuste mõõtmised. Varem kasutati mudelarvutusi. Samuti lubas sadam koostada lindude seire programmi, mida alguses ei kavatsenud.
'Oleme teineteisele lähenenud neis küsimuses, teinud mõned sammukesed, tõi Viil välja. 'Aga ka rohelised on kompromisse teinud - võtnud näiteks maha botaanika küsimused. Küllap me varem või hiljem kokkuleppele jõuame.'
Kui palju praegu ligi 70 mln kroonine sadamaprojekt lisauurngute kallimaks läheb, ei osanud Viil veel öelda.