?Kui läbikukkumine selgeks sai, siis pead lendama ei hakanud,? räägib müügijuht. ?Vigu tehakse ju ikka koos. Ilmselt püüdsime me oma premium-õlut turule tuues valesse õlleklassi tungida, kus olid juba ees meie õlleturu mersud ja bemarid.? Põlluvee peab silmas suurte konkurentide, nagu Saku ja A. Le Coqi tooteid.
Valesse turusegmenti tungimiskatset peab veaks ka aastaid üht reklaamibürood juhtinud Indrek Raudkivi. ?Täiesti mõttetu oli tungida turule, kus Originaal ja Premium juba ees olid,? ütleb Raudkivi. ?Lisaks tegid nad vea ka sellega, et lasid hinda alla, aga see näitab tarbijale, et midagi on mäda. Ja lisaks oleksid nad pidanud kas kampaaniat sama vungiga jätkama ehk veelgi rohkem raha kulutama või siis selle üldse ära jätma.?
Alasti peategelastega ja homoerootikat pilav kampaania oli küll meeldejääv, kuid sidet tootega ei tekkinud.
Kampaaniajärgsed küsitlused näitasid, et esimese õllereklaamina meenus Frederik, samas õllemargina nimetasid Frederikku esimesena vaid iga viies kuues vastaja.
?Klipid olid lahedad, aga reklaami eesmärk pole lahe ola, vaid müüa,? lisab Raudkivi.
Praeguseks toodab Viru Õlu Frederikku küll edasi, aga suurt rõhku sellele kaubamärgile pole firma enam pööranud. ?Samas läheb väga hästi Frederik Pilsneri müük, lausa üle ootuste hästi ja see on ka meie konkurente sundinud tegustema,? räägib Põlluvee.
Viru Õlul on Põlluvee sõnul praegu Eestis 17,5protsendiline turuosa, ühtlasi ollakse suurim õlle eksportija. ?Ma usun, et ei eksi, kui ütlen, et möödunud aastal eksportisime umbes 10 miljonit liitrit õlut, peamiselt Lätti ja Leetu,? ütleb Põlluvee.
Lisaks Frederikule saab lähiajaloost veel tuua näiteid, kus hea turundus ei taga veel edu. Nii valiti samal aastal Frederikuga aasta kümne turundusteo hulka Viisnurga toodetud hokikeppide Maxx läbimurre maailma. Lootused olid suured, firmajuhid lootsid koguni, et aasta hiljem Salt Lake City taliolümpial mängitakse Eestis toodetud hokikeppidega.