Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Silberauto omanikud vahetasid aktsiaid
Silberauto on põhiliselt tuntud Mercedese-müüjana.
Kaldoja partner Arno Sillat, kellele varem kuulus üle 32 protsendi Silberauto aktsiatest, säilitas umbes 10protsendilise osaluse. AS Silbergroup, kus varem kuulus Sillatile 40% aktsiatest, läks aga täienisti Kaldoja ning temaga seotud firmade omandusse. Äripäevale teadaolevalt loobus Sillat ka oma suhteliselt väikesest osalusest ASis MB Autokeskus.
Sillati kätte läks varasem Silberauto osalus ASis Mariine Auto, mis kaupleb Subarutega. Lisaks sai Sillat aktsiate eest rahalist kompensatsiooni, kuid summast osapooled ei räägi.
Sillati väitel läks tema kätte ka Lätis tegutsev Mercedes-Benzi busside diilerfirma.
Silberauto keeldus sellega seotud asjaolusid kommenteerimast. ?Silberauto jättis enda kätte DaimlerChrysleri kontserni autode maaletoomisõigused ning seda nii sõiduautode, veoautode kui ka tarbesõidukite osas, mille hulka kuuluvad ka bussid. Et ka Mistubishi kuulub sisuliselt samasse kontserni, jätsime nendegi autode müügi enda kätte,? rääkis Silberauto pressiesindaja Raivo Murde.
Alates eelmise aasta märtsist kuni selle aasta aprillini sooritati Silberauto aktsiatega HEXi andmeil kokku seitse tehingut, Sillatile kuulunud Silbergroupi aktsiaid liigutati samal ajal viiel korral.
?Kinnitame, et tänavu 8. aprillil ei toimunud aktsiate vahetust Väino Kaldoja ja Arno Sillati vahel. Seda tehti juba eelmise aasta mais. 8. aprillil vahetasid aktsiaid AS Silberauto ja AS Silbergrupp omavahel,? sõnas Kaldoja Silberauto pressiesindaja vahendusel.
Silberauto nõukogu liikmeks jäänud Arno Sillat väitis, et aktsiatehingute taga ei olnud erinevad arusaamad tema ja Kaldoja vahel. ?Minu soov oli pühendada rohkem aega mootorispordile, selle ajaloo uurimisele, motomuuseumi loomisele ja ka võimaliku uue ringraja ehitamisele,? ütles aprillis 40aastaseks saanud Sillat, kes tegutseb siiani aktiivselt motospordiga. ?Olen Silberautot aidanud vedada 13 aastat ning nüüd tekkis soov end muule pühendada.?
Sillati sõnul oleks võinud tema võimalik passiivne roll Silberautos tekitada erimeelsusi Väino Kaldojaga, kes suuraktsionäri seisuses hoiab enda käes ka tegevjuhi ohje.
Konkurendi Info-Auto juht ja omanik Viktor Siilats avaldas arvamust, et Sillati lahkumisega ei muutu Silbergroupis ja Silberautos suurt midagi. ?Sillat on juba üle aasta suhteliselt kõrval seisnud ning Kaldoja ajab asju väga aktiivselt,? ütles Siilats.