• OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 20.04.04, 09:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Veterinaarkontroll kuhjab autod Luhamaale

Kõik kolmandatest riikidest saabuvad loomset päritolu toiduained ja elusloomad peavad ELi piiril läbima veterinaarkontrolli, mis Eestis on vaid Luhamaal.
Senise 5-6 piiripunkti asemel hakkavad autod läbima ühte punkti, mis suurendab järjekordi ning transpordikulu tõusuga võib tõsta kauba hinda, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Kui 5-6 kontrollpunkti asemele jääb alles vaid kaks ? Paldiskis ja Luhamaal ?, koondub kogu autotransport Luhamaale. Seal tekivad kindlasti pikad järjekorrad,? ütles NT Tollimaakler ASi projektijuht Andres Mihelson.
Mihelson lisas, et veoauto, mis sõidab täna Peterburist läbi Narva otse Tallinna, peab alates maist kõigepealt Luhamaale sõitma ja sealt Tallinna. ?Sõit pikeneb vähemalt 200 kilomeetri võrra. Pluss töötasu ja ajakulu. Need lisakulutused võivad kergitada ka kauba hinda.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

?See on puhtalt kellegi tegemata töö! Mõned firmad võivad selle tõttu oma tegevuse 1. mail isegi lõpetada, sest tegutsemisel puudub mõte,? ütles Mihelson.
Kaup liigub Mihelsoni sõnul sealtkaudu, kus on loodud sobivad tingimused. ?Kui Eesti ei ole huvitatud kaubavoogudest, hakkab kaup liikuma mööda teisi teid. Lisaks lahkuvad ka need kaubad, mis seni siin liikusid. Väga heaks näiteks on üle-eelmise talve jääolud, mis viisid nii mõnedki transiidikliendid Eestist minema. Kaubavoogusid tagasi saada on aga mitu korda raskem,? ütles Mihelson.
Teoreetiliselt võib pärast 1. maid tekkida olukord, kus EList lahkunud liharong võib jääda Narva sillale seisma ja ei saa edasi ega tagasi.
?Jääb risk, et ilma veterinaarkontrolli võimaluseta Narva raudtee piiripunktis ei saa Venemaale saadetud loomset päritolu kaupu enam Eestisse tagasi tuua, kui Venemaa neid vastu ei võta,? ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Andres Tint.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele