Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti arhitektid jäävad Tallinna lennujaama projekteerimisest kõrvale

    Tallinna lennujaam kuulutas aasta algul välja hanke reisijaterminali laienduse projekteerimiseks. Seejuures oli 8 miljoni kroonise hanke juures nõue, et projekteerija aastakäive peab ulatuma 15 miljoni euroni ehk 234 miljoni kroonini.
    ?See on Eestis pretsedenditu juhtum,? kommenteeris nõuet arhitektuuribüroo Kolde Grupp arhitekt Indrek Allmann. Tema sõnul välistab selline nõue mistahes Eesti projekteerimisfirma. Eesti suuremate arhitektuuribüroode käive ulatub aastas 10?20 miljoni kroonini, keskmise büroo käive on 3 miljonit. Allmanni sõnul suudavad esitatud nõudeid täita ainult suured rahvusvahelised projekteerimisbürood.
    Nõudega pole päri ka arhitektide liidu juht Margit Mutso. ?Tingimused on sellised, et ükski Eesti firma ei saa hankeid teha,? ütles ta. ?Meil pole siin enam midagi vehkida,? lisas ta, ?teeme väikseid eratellimusi.?
    Mutso sõnul satub arhitekt karmide nõuete tõttu kellegi teise diktaadi alla. Ja annab välisfirmadele võimaluse spekuleerimiseks. Näiteks lennujaama puhul on suured välisfirmad võtnud Eesti büroodega ühendust ja pakkunud võimalust, et Eesti firma teeb kogu töö ära, aga saab omale ainult osa projekti maksumusest. Nõue on Mutso sõnul arusaamatu, sest Eesti arhitektidelt nõutakse juba praegu vastutuskindlustust.
    ASi Tallinna Lennujaam arendusjuht Einari Bambus pareeris arhitektide süüdistused väitega, et terminali laiendus on Euroopa Liidu abiprogrammi ISPA projekt ja nõuded kehtestab EL. ?See on selge, et neid kriteeriume pole lennujaam välja mõelnud,? ütles Bambus. ?Jagan pahameelt, aga midagi teha ei saa.?
    Bambus ütles, et sarnaseid projekte on teisigi tulekul ning sellega peab arvestama. Eesti on väike ja seetõttu peavad Eesti firmad koopereeruma suuremate välismaiste firmadega, lisas ta.
    Mullu Eesti valitsuse välja töötatud transpordistrateegia kohaselt saavad ISPA toetust peamiselt suuremad maanteed, lennujaamad ja sadamad. Tallinna lennujaama puhul finantseeritakse reisiterminali vastavusse viimist ELi nõetele. Lisaks läheb raha lennuliikluse ala nüüdisajastamisele.
    Kokku saavad lennujaama objektid 25 miljoni euro ehk 390 miljoni krooni suuruse süsti. Seejuures saavad nii reisijatehoone kui lennurajad kumbki 12 miljonit eurot (187 mln krooni) ehituseks ja 0,5 miljonit eurot (8 mln krooni) projekteerimiseks. Ehitus peaks toimuma aastatel 2005?2006. Projekteerija leidmiseks tehtud hankekonkursi tulemused peaks selguma kuu-poolteise pärast.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.