Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mercedese menumudel sai juurde sportlikkust

    Tõsi on, enamik uuendustest ei olegi silmaga nähtavad. Välimuses on muutunud vaid esipamper ja iluvõre, aga kui kaht autot kõrvu panna pole, ega siis seegi muudatus ei torka võhikule silma. Seevastu sisemuses on uuendused juba rohkem hoomatavad: autol on uus, hoopis teise taustavärviga näidikupaneel, uuenenud keskkonsool ja istmed. Kliimaseade lisandus kõikidele mudelitele juba baasvarustusse ning seda saab erinevalt eelmisest mudelist ka kütuse kokkuhoiu eesmärgil välja lülitada.
    Veelgi olulisemad muudatused on aga tehnilist laadi ja kõik nad kannavad ühist nimetajat: sportlikkus. Laiendati mootorivalikut, muudeti sportlikumaks rooliülekannet ning käiguvahetust, timmiti veermik jäigemaks, rööbet laiemaks ning ka rehvid on nüüd tolli võrra suuremad. Lisaks hakati C-klassi autosid värvima uue nanosüsteemiga, mis on 40 protsenti kriimustuskindlam. Hoolimata kõikidest neist uuendustest on uue C-klassi baashind senisest ligi 12 000 krooni madalam ning kupeevariandi saab kätte isegi vähem kui 400 000 krooni eest.
    Proovisõiduauto kapoti all oli uus 192 hj kompressormootor ja mudelinimeks C 230 K. Pea igaühe esimene reaktsioon on, et tegemist on C-klassi kereseeria autoga, mis varustatud 2,3-liitrise mootori ja kompressoriga. Aga võta näpust! Ehkki mudelinimi on C 230, on tegemist kõigest 1,8-liitrise mootoriga autoga, mille võimsus on kompressori abil aetud 200 hj lähedale, kuid mis tänu oma väiksele litraa?ile kulutab maanteel vaid 6?7 liitrit kütust 100 km kohta. Keskmiseks õnnestus saada 9 liitri kanti jääv kütusekulu.
    Mercedese kompressori eelis turbokompressori ees on eelkõige see, et ta töötab sõltumata pööretest. Teisisõnu, turbo rakendub alles siis, kui heitgaasid on suutnud turbiini tööle lükata (ca 1500 p/min), mootori väntvõllilt ajamit saav Mercedese kompressor töötab aga kogu aeg.
    Kiirendus on autol vägagi muljetavaldav ja mida rohkem temaga sõita, seda rohkem ta meeldima hakkab.
    Kui võrrelda teda näiteks 170 hj V6 mootoriga autoga, siis on tema kiirendus parem, kuid tippkiirust proovides kaob tal ressurss mingil hetkel ning alates 180 km/h kogub mootor end juba äärmiselt vaevaliselt. Ehkki tehniliste andmete järgi peaks kiiruse lagi tulema vastu alles kiirusel 240 km tunnis.
    Muljetavaldavad on Mercedesel ka vahetuva taustaga biksenoontuled, ehk nii kaug- kui ka lähituled on ühe ksenoonlahendusega lambi all, vaid reflektori taust muutub. Sellise autoga võib pimedas sõites tunduda nagu päeval, lisaks on appi võetud udutuled, mis valgustavad pöördel sisekurvi. Keerad rooli paremale, süttib parem udutuli, keerad vasakule, süttib vasak. Ja mitte lihtsalt plaks sisse, plaks välja, vaid ikka intelligentselt ja aeglaselt reostaadi abil.
    Ja mis veel: C-klassi tipmine mudel on nüüdsest suisa maanteemürsk. C55 AMG-l on võimsust 365 hj ja pöördemoment 510 Nm. Tegemist on ühe vähese Euroopas toodetava keskautoga, mille kapoti all müriseb V8 mootor. Kuid nagu AMG mudelitega ikka, maaletooja hinnakirjast sellist autot ei leia, kel aga raha rohkem kui tavakodanikul, pole probleemi.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.