• OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 26.04.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõidupäevikut peab sõiduki kasutaja

Eesti Raamatupidajate Kogu (ERK) arvates võib 20.aprilli Äripäeva juhtkirja lugejale jääda eksitav mulje, nagu peaks sõidupäevikut täitma raamatupidajad. Juhime Äripäeva ja firma juhtide tähelepanu sellele, et sõidupäevikute pidamise kohustus on siiski neil isikuil, kes ettevõtte autodega sõidavad. Lisatöö, mis tekib raamatupidajatele, on sõidupäevikute alusel sisendkäibemaksu proportsiooni arvestamine.
Nõustume Äripäeva arvamusega valikuvõimaluse osas, mida tuleks anda ettevõtetele. Nii võiksid ettevõtted valida, kas rakendada ka edaspidi sõiduauto mootorkütuse sisendkäibemaksu mahaarvamisel 2/3 proportsiooni ja sõidukite omatarvet käibemaksuga ei maksustata, mis oleks lihtne ja väldiks tulevikus vaidlusi ettevõtte ja maksuhalduri vahel. Või teha teine valik ja võimaldada tasuda ka enne 1. maid soetatud sõiduautode puhul käibemaks sõiduautode omatarbelt samadel tingimustel, kui peale 1. maid soetatud sõiduautode puhul, mis vabastaks ettevõtte soovi korral sõidupäeviku pidamise kohustusest ja raamatupidaja lisatööst, mis tekib sõiduauto mootorkütuse ja remondikulude sisendkäibemaksu proportsiooni arvestamisel.
Rõhutame, et need oleksid ainult valikuvõimalused ettevõtetele. Alati jääb ettevõtetele võimalus pidada töö- ja erasõitude kohta detailset arvestust, mis oleks aluseks sisendkäibemaksu proportsiooni arvestamisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Anne Nuut

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele