Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksikoer ? jahikoerast lemmikuks

    Vanim klubi, mis tegeleb takside aretamisega, on Saksa taksiklubi ? Deutscher Teckelklub, mis asutati 1888. aastal. Tänapäeval armastatakse takse eelkõige kui lemmikloomi ning jahipidamine on jäänud tagaplaanile.
    Eesti Takside Tõuühing asutati 2003. aasta sügisel ning ühingu ülesandeks on koondada heade tõuomadustega taksikoerad. Vastavalt inimese soovidele üritatakse Eestisse tuua erinevaid taksitõuge.
    ?Meilt tullakse küsima ka ilma tõupaberiteta takse. Püüame selgitada, et kui koerale ei anta tõupabereid, on järelikult esivanematel olnud mingisugused probleemid näiteks geenidega või psüühikas. Mõned ilma paberiteta takside omanikud on kurtnud, et koerad kodus uluvad ja närivad,? selgitab Eesti Takside Tõuühingu juhataja Julia Truuvert tõupaberite olulisust.
    Tema sõnul on Eestis hakatud viimasel ajal enam huvituma kääbustaksidest. Need koerad on kogult väiksemad kui nn standardtaksid. Nad on vähem levinud, eksootilisemad, seepärast neid tahetaksegi. Kääbustakse soovivad inimesed, kel näiteks kodus väiksed lapsed või linnatingimustes vähe ruumi. Kääbus- ja standardtaksid on Truuverdi arvates iseloomult sarnased. Suuremad taksid on võib-olla tõsisemad, kindlamad, väiksed on aga väga tragid.
    Kolmas taksiliik on küülikutaksid, kes on aretatud kääbustaksidest. Nad on väiksemad kui kääbustaksid ning omapäraks küüliku moodi punnis silmad. ?Nad on pigem pin?eri välimuse ja näoga ning paljud taksiomanikud ei peagi neid enam taksideks.
    Lisaks Eesti Takside Tõuühingule tegutseb juba 1997. aastal asutatud Eesti Takside Klubi.
    Klubi juhatuse esimehe Maire Velberi sõnul on tegu harrastusklubiga, kuhu kuuluvad nii tõupaberitega kui ka paberiteta taksid.
    Enamikule inimestest meeldivad pikakarvalised taksid, sest nad on kenamad, aga nendega on vaja rohkem tegeleda kui lühikarvalistega. Karmikarvaliste karva on vaja jällegi trimmida, räägib Truuvert. Velberi arvates on nii lühi- kui ka pikakarvalised taksid populaarsed. Jahimehed peavad aga eelkõige lühi- ja karmikarvalisi, kes on jõulisemad ning praktilisemad jahil käimiseks. Pikakarvalise koera peaks pärast metsast tulekut pesumasinasse panema.
    Taksikoerad jagunevad värvuse järgi ühevärvilisteks (ruuge, kollakasruuge, üleni kollane segatud mustade karvadega) ja kahevärvilisteks (must, pruun, hall roostepruunide või kollaste piiretega). Harvemini esineb täpilise, marmor- või tiigerkirjaga taksikoeri.
    Tuleb jälgida, et taksid ei muutuks liigse söömise tõttu sardelliks. Kehakujust tulenevalt esineb neil seljaprobleeme ning suure kehakaalu puhul võib tekkida halvatus.
    Julia Truuverdi lühikarvaline kääbustaks, ametliku nimega Lisego Nosa Patriot, pererahvale lihtsal Patrik, on pärit Venemaalt. Tema nimi tähendab tõlkes rebase nina, mis viitab koerakasvanduse asukohale, endisele külale, mis asub tänaseks Peterburi linna sees. See koer on teadaolevalt ainuke tõupaberitega lühikarvaline isane kääbustaks Eestis.
    Perenaine käis möödunud aasta sügisel Bratislavas toimunud Euroopa tähtsaimal koertenäitusel, kus tema koer võitis Euroopa t?empioni tiitli juuniorkääbustakside kategoorias. ?Minu koeral on väga hea sirge selg, ideaalsed nurgad, kõrva pikkus, pikk koon ning moodne pea. Just need omadused, mida selle tõu juures näitustel hinnatakse,? on omanik väga rahul hea näitusekoeraga. Kuid näitusel pole oluline ainult koera välimus ? väga tähtsad on looma kasvatus ning käitumine. ?Peaaegu poolteist kuud enne võistlust jalutasime iga päev Hirvepargis ja harjutasime sammu pikkust. Samuti palusime inimestel koerale toidupala anda, julgematel palusime ka hambaid vaadata. See kõik oli selleks, et koer õpiks suhtlema, harjuks võõrastega, mis on oluline näitusel käimiseks,? avab Truuvert näitusekoera ettevalmistustöö peidetud poolt.
    Koertenäitusel on kunst selles, et inimene peab oskama esile tuua koera häid külgi ning varjama vigu. ?Põhiline probleem on omaniku ja koera vahelise hea kontakti puudumine, mis väljendub näitusel selles, et koer ei allu,? räägib FCI (Federation Cynologique Internationale) kohtunik Jelena Kruus.
    Koera õpetamine ja kasvatamine on väga oluline, kohe tuleb selgeks teha, mida tohib, mida mitte ? nii on endal kergem. Kui koer on hästi kasvatatud, pole raske temaga avalikes paikades liikuda. Austrias olles käis Kruus oma teise, dobermanni tõugu koeraga mänguasja- ja toidupoes ning ei tekkinud mingeid probleeme.
    Euroopas pole koeraga kohvikusse või restorani minek midagi ebatavalist. ?Koera veenõu on olemas igas söögikohas ning lisaks küsitakse, mida võib loomale pakkuda,? toob Kruus näite loomasõbralikust teenindusest, milleni Eestis on veel pikk arengutee.
    Autor: Sigrid Suu
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.