Saksamaal spekuleeritakse, et Daimler-Chrysleri juht Jürgen Schrempp astub kontserni senise Aasia strateegia uppi ajamise pärast tagasi enne oma lepingulise ametiaja lõppu 2008. aastal. Ettevõttele lähedal seisvate ringkondade andmetel võib võimuvahetus toimuda kahe aasta jooksul.
Kui Saksa-USA autotootja DaimlerChrysler loobub oma osalusest Lõuna-Korea autofirmas Hyundai, kaotab ta nädala jooksul oma teise ja viimase strateegilise partneri Aasias. Eelmisel nädalal teatas kontsern, et loobub rahasüstide andmisest Mitsubishi Motorsile.
Financial Times kirjutas, et veel sel nädalal algavad läbirääkimised DaimlerChrysleri osaluse alandamise üle Mitsubishi Motorsis seniselt 37 protsendilt 33 või isegi 20 protsendile.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Börsil kardetakse, et DaimlerChrysler tõmbub Jaapani autotootjast tagasi suurte kahjudega. ?Turul arvatakse, et tehtud investeeringuid ei saa DaimlerChrysler täielikult tagasi,? ütles HSBC Trinkaus & Burkhardti aktsiamaakler Oliver Opgen Rhein.
Kui kontsern Hyundai osalusest loobub ja seega senine Aasia strateegia läbi kukub, on Schremppi jätkamine küsimärgi all, kirjutas Handelsblatt. Oma poolehoidu juhatuse tegevuse suhtes on avalikult üles näidanud nõukogu esimees Hilmar Kopper. Vaatamata nõukogu toetusele levivad aga edasi spekulatsioonid, et käimas on arutelud, kes võiks olla Schremppi mantlipärija.
DaimlerChryslerile kuulub Hyundaist 10,5%. Lisaks on Saksa-USA kontsernil optsioon, mille kohaselt võib ta suurendada osaluse 15 protsendini. Hyundai on valmis osaluse ise tagasi ostma, läbirääkimised käivad vaid hinna osas, kirjutas ajaleht. Ekspertide andmetel on osaluse väärtus 850 miljonit eurot.
Daimler ostis osaluse Hyundais nelja aasta eest. Koostöö eesmärk oli toona ühiselt veoautosid ja mootoreid toota.
Tüli tekkis kahe autotootja vahel DaimlerChrysleri plaanide pärast Hiinas, kus firma tahab koos kompaniiga Beijing Automotive Industry (BAIC) Mercedes-Benzi autosid kokku panema hakata. Hyundai väidab aga, et neil oli BAICga varem sõlmitud autode ehitamise kokkulepe.
Kui koostööd Hyundaiga taastada ei suudeta, siis lõpeb koostöö veoautode tootmise osas enne, kui see alatagi jõudis.
DaimlerChrysleri uueks raskuskeskmeks Aasias peaks Schremppi kavade kohaselt saama Hiina, aga sealsele turule tulekuga on kontsern ekspertide sõnutsi hiljaks jäänud.
Schrempp kirjutas neljapäeval töötajatele saadetud kirjas, et sõiduautode tootmiseks loodud ühisfirma vajab tegutsemiseks veel vaid Hiina ametkondade nõusolekut. Eile see nõusolek ka tuli.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hiina peaminister Wen Jiaobao allkirjastas eilsel Berliini külaskäigul eellepingu DaimlerChrysleri ja BAIC vahel, mille kohaselt hakkab Pekingis asuv uus vabrik tootma aastas 25 000 C- ja E-klassi Mercedest alates 2006. aastast.
Eilsest on DaimlerChrysler ainuke lääne firma Hiinas, kes saab kohapeal toota nii sõiduautosid kui ka veoautosid ja busse.
DaimlerChrysler toodab sõiduautodest marke Maybach, Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep, Dodge ja Smart. Veoautodest kuulub kontsernile Mercedes-Benz, Freightliner, Sterling, Western Star ja Setra.
Investeerimispanga Merrill Lynch analüütikud soovitavad DaimlerChrysleri aktsiat jätkuvalt müüa. Hinnasihti eksperdid ei andnud.
Saksa panga Bankgesellschaft Berlin analüütik Nathan Kohlhoff hindas väärtpaberit soovitusega ?vähenda?. Hinnasihi tõstis ta 32 eurolt 34 eurole.
Morgan Stanley soovitab aktsiat omada portfellis enam kui indeksis, hinnasihiks oli 46 eurot.
Investeerimispanga Prudential Securities analüütikud andsid DaimlerChrysleri aktsiale soovituse ?neutraalse kaaluga?. Hinnasihiks määrati senise 32 euro asemel 36 eurot.
SEB ja Smith Barney eksperdid andsid aktsiale ostusoovituse. Aktsia hinnasihi tõstsid eksperdid 35 eurolt 45 eurole.
Ka M.M.Warburgi analüütikud andsid ostusoovituse, hinnasihiks jäi 44 eurot.