Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autokaubamaja rajamine ülikulukas

    Sügisel muutub uute autode kaubandus ELi liikmesriikide vahel vabaks ning räägitakse n-ö autokaubamajade tekkest, kus müügil palju erinevaid uusi automarke. Automüüjate hinnangul on selline stsenaarium üsna vähetõenäoline, sest ka autokaubamajadele kehtivad kõik needsamad reeglid, mida peavad praegu täitma ametlikud esindused.
    Eriti hästi tunneb euronõudmisi omal nahal AS Info-Auto, mis esindab nelja automarki: Fordi, Volvot, Land Roverit ja Jaguari. ?Seda, et lähemal ajal Eestis massiliselt autokaubamajade taolisi moodustisi tekkida võiks, ei julge küll prognoosida,? tunnistab ASi Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu, kelle sõnutsi on põhjuseid selleks mitu: esiteks müügiruumide vastavus tehasestandarditele, teiseks teeninduse või lepingulise teenindaja olemasolu ja kolmandaks tasuvus.
    ?Autokaupluse-firmaesinduse avamiseks ei piisa mõnesajast ruutmeetrist plaaditud põrandaga kaubanduspinnast ja hulgast agarast autohuvilisest müügipersonalist,? lausub Lillipuu ja lisab, et tootjapoolsed müügikeskkonnale esitatud standardid kirjutavad ette kõige väiksemate detailideni selle, kui suur peab müügipind olema, milline peab see pind välja nägema, kuidas peab olema sisustatud konkreetse margi müügisaal, erinevad abiruumid, samuti hoone ja krunt tervikuna, milline on müügisaalis eksponeeritavate ja proovisõiduks kasutatavate sõidukite kohustuslik hulk ja nomenklatuur, kuidas peab toimuma müügiprotsess ja milline väljaõpe peab olema personalil.
    Kui autokaubamajal puudub teenindus kohapeal, peab tal olema leping autotootja volitatud margiteenindusega. Samas puudub volitatud margiteenindusel kohustus selline leping autokaubamajaga sõlmida. Siiamaani on margiteenindused valdavalt volitatud autoesinduste juures, kes on planeerinud teenindusvõimsuse vastavalt enda müüdavale autode hulgale ning seetõttu ei pruugi lisanduv töömaht üle jõu käia. Jäävad üle autotootja poolt volitatud eraldi remonditöökojad, mida senini pole tekkinud, sest ka siin kerkib küsimus suuremahulistest investeeringutest.
    ?Muidugi ei välista see täielikult võimalust, et ELiga liitumise järel võib teatud hulk halli äri ajavaid tegelasi üritada siinsel turul tolmu üles keerutada ning n-ö uut moodi autoäri loosungite all rahvast lollitada,? nentis Lillipuu.
    Eestis Mercedes-Benzi, Chryslerit, Jeep?i ja Mitsubishit esindav AS Silberauto avas hiljuti Tartus Eesti esimese auditeeritud autokaubamaja, kus müügil korraga neli marki.
    ?Kõigi nüansside tehaste etteantud tingimustega vastavusse viimine läks meil Tartu autokaubamajas maksma üle 40 miljoni krooni, ehk keskmiselt 10-15 miljonit krooni iga margi kohta,? tunnistab ASi Silberauto PR-juht Raivo Murde.
    Vähe sellest, et tehased näevad ette näiteks erinevate reklaamsiltide asukohad, mõõdud jms, peavad kõik ametlikud müüjad tellima need sildid ka ühest ja samast reklaamibüroost, mis asub näiteks Prantsusmaal. Vaatamata sellele, et ka kohalikud reklaamifirmad suudaksid needsamad asjad sama hästi valmis teha ja seda märksa odavamalt.
    Tehaste nõudmised laskuvad Murde sõnul juba selliste detailideni, mis määravad näiteks sentimeetri täpsusega ära autode vahe salongis, rääkimata nende arvust, firma e-posti kirjastiili, mööblistiili ja -tootja (mis reeglina asub kusagil Lääne-Euroopas ja mille toodang maksab meie mõistes väga palju) jms.
    ?Neid nõudmisi jagub kümnetele lehekülgedele ja nende täitmine on vägagi kulukas,? nendib Murde.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Bigbanki laenuportfell tegi rekordi
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.