Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa Liit tõi tolli segaduse

    ?Võrreldes varasemaga kulub viis kuni kümme korda rohkem aega,? ütles Abemi tollilao juhataja Aarne Kolatsk. Ta ennustab, et kahe nädalaga peaks töö argisesse rütmi minema.
    Vahepealne aeg võib tähendada leppetrahve tähtaegade rikkumiste eest vedajatele, klientide sõimu maakleritele ja deklarantidele ning närvipinget kaupmeestele, kelle saadetised on seotud kuupäevaliste lepingutega.
    Tollimise peamised probleemid on seotud uute arvutiprogrammide töö ning uute seaduste ja igapäevase praktika ühildamisega, mis ettevõtjate hinnangul tollitöötajatel hästi ei suju.
    Küsitletud ettevõtjate hinnangul on hädas nii nemad kui ka tolliinspektorid. ?Peamaja ametnikud kindlasti teavad, kuidas asjad peaksid käima, aga tavainspektor on sama rumal kui mina,? ütles EE Trans tollimaakler Helkin Uuslar. Tema sõnul on võimalik seadustest välja võtta, kuidas peaks asjad käima, kuid raske on saada infot, kus ja kuidas vajalikke dokumente saada.
    Varem oli ajakirjanduses kajastatud ohtu, et probleeme võib tekkida kauba deklareerimisel, mis on jõudnud Eestisse pärast 1. maid, kuid saadetud välja enne esimest kuupäeva. Probleemid tekkisid siiski ja ettevõtjad on hädas vajaliku info leidmisega.
    Tollilaos oli neljandat päeva kinni ASi Ferdida kontoritarbed, mille dokumendid vormistati Saksamaal enne 1. maid. ?Mul kliendid helistavad, et kus kaup on, sest lepingud on tähtaegadega seotud,? ütles Ferdida juhatuse esimees Endel Linask.
    Abemi tollilao juhataja Aarne Kolatsk toob näiteks, et nende klient on hädas Valgevenest saabunud metalltorudega.
    Probleeme on tekkinud Asycuda programmiga. ?Mul läks kuus tundi allalaetud programmi häälestamisega, selle ajaga sain lõpuks tolliga ühenduse ja ühe deklaratsiooni esitatud,? ütles EE Trans maakler Helkin Uuslar.
    Ruth Paade, tolli- ja maksuameti tolliosakonna juhataja:
    Klientide jaoks on põhiprobleem, et aprilli lõpus tuli tohutu eeskirjade ja juhendite infolaviin, mistõttu ei olda end veel kõigega jõutud kurssi viia.
    Küsimusi on tulnud kõikidest tolliasutustest, eelkõige Tallinnast, sest vormistuse mahud on siin kõige suuremad.
    Probleeme on tekkinud nii ametnikel kui ka klientidel tollideklaratsiooni täitmisega, sest see on läinud oluliselt keerukamaks. Tollideklaratsiooni täitmise juhend oli sisuliselt viimane siseriiklik Euroopa Liiduga ühinemist puudutav õigusakt enne 1. maid, mis ilmus Riigi Teatajas alles 30. aprilli õhtul.
    Palju probleeme on kaubasaadetistega, mille ekspordi formaalsused on lõpetatud enne 1. maid ja kaup jõudis Eestisse pärast esimest maid. Enamik mai esimeste päevade vormistusi on just sellisele kaubale. Kauba vabasse ringlusse deklareerimisel, saamaks vabastust tollimaksust, tuleb tõestada kauba Euroopa Liidu päritolu.
    Klientidel võib olla tekkinud tõrkeid arvutis deklareerimisel, sest ööl vastu 1. maid vahetati endine arvutiprogrammi Asycuda versioon Euroopa Liidu nõuetele vastava versiooniga, mis on ühendatud Eesti tollitariifistikuga. Viimane saab omakorda Euroopa Liidus rakendatavate meetmete ja tollimaksude andmed sealsest tollitariifistikust Taric.
    Tollipunktides on abiks keskuse spetsialistid. Et tolliinfo telefoninumbrid on hõivatud, soovitame klientidel edastada oma probleemid e-posti teel.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.