• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,15%38 343,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,37
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,15%38 343,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,37
  • 06.05.04, 08:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Euroliit aitab autoostjal säästa kümneid tuhandeid

Euroliit on avanud eestlastele võimaluse osta pruugitud auto teistest liikmesriikidest kümneid tuhandeid kroone odavamalt kui kodumaalt.
Põhjus on selles, et eraisikud ei pea euroliidust ostetud autot Eestisse tuues enam käibemaksu maksma, kirjutab Postimees.
«Auto ostmine Euroopa Liidust on nüüd sama hõlpus kui Jõgevalt,» võrdles maksu- ja tolliameti pressiesindaja Aivar Pau. Kui Eesti eraisik soetab kasutatud sõiduki näiteks Saksamaa või Hollandi poest, on selle hinnale juba kohaliku riigi käibemaks lisatud. Kui meelepärane auto õnnestub mõnes teises euroliidu riigis osta eraisikult, ei tule Eestis mingit maksu maksta.
Kasutatud sõidukitega kauplevad T?ehhi ja Hollandi firmad juba reklaamivad end Eestis. Sealne autovalik on suur, neljarattaliste hinnad jäävad ka koos kohaliku käibemaksuga Eesti omadele keskmiselt veerandi võrra alla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kallimate ja uuemate autode puhul võib hinnaerinevus olla isegi kahekordne: Postimees leidis Hollandi autofirmast Mercedese väikebussi 135 000 krooni eest, Eestis oli samasugune saadaval 277 000 krooniga. Samas ei tasu vanemate ja odavamate autode järele piiri taha sõita, sest võita õnnestuks enamasti alla 10 000 krooni.
Euroliidu ootuses on kasutatud autod Eestis viimase aastaga veerandi võrra odavnenud. Automüüjad ennustavad, et üleeuroopaline konkurents sulatab siinmail hindu veelgi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele