• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,3%38 907,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,88
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,3%38 907,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,88
  • 26.05.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistikafirma kvaliteedisüsteem annab kliendile kindlustunde

Kvaliteet ongi oma olemuselt antud lubadustest kinnipidamine.
Stabiilselt kõrge kvaliteet tähendab seda, et antud lubadusi täidetakse pidevalt ja korrektselt.
Kuidas siis klient saab olla kindel, et logistikapartner oma teenuse kvaliteedile ehk antud lubaduste täitmisele tähelepanu pöörab, seda mõõdab ja mõjutab oma tegevusega soovitud suunas?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esmalt tuleks välja selgitada, kas logistikapartneril on olemas kvaliteedisüsteem või mitte. Süsteemi olemasolu korral saab juba täpsemalt tutvuda süsteemi sisuga.
Milline peaks olema kvaliteedisüsteem logistikaettevõttes? Tasub meeles pidada, et kvaliteedisüsteemi olemasolu ainukeseks tõendiks ei pruugi olla ISO või mõni muu kvaliteedisertifikaat. Sertifikaadist olulisem on pigem tehtavate tegevuste sisu kui vorm. Kindlasti on olemas ka (logistika)ettevõtteid, kellel on küll ISO sertifikaat, kuid süsteemi tunnuseks on ainult kvaliteedikaustade olemasolu riiulil.
Kvaliteedisüsteemi võib võrrelda püramiidina, mis on suunatud kliendi vajaduste rahuldamisele ja mille alustalaks on kvaliteedile suunatud hoiakud ettevõttes. Hoiakute tõestuseks on näiteks logistikapartneri kirjalikult fikseeritud ja igapäevatöös jälgitavad visioon, missioon ning põhiväärtused.
Hoiakute tasemele järgneb firma üldiste kvaliteedieesmärkide tase, kus on täpsemalt seletatud logistikapartneri üldeesmärgid kvaliteedi alal ja peamised mõõdikud eesmärgi saavutamise jälgimiseks.
Näiteks Balti Logistika üldeesmärkideks on:
- äriteeninduse kõrge kvaliteet;- hoolivad suhted klientide, partnerite ja töötajatega;- professionaalne meeskond.
Äriteeninduse kvaliteedi määratlemisel tuleks lahti mõtestada, mida mõistab klient kvaliteedi all, millistest osadest kvaliteet koosneb ja millisel kvaliteeditasemel võiksid need osad ettevõttes olla.
Lähtuvalt kliendi vajadustest annab logistikaettevõte kliendile mitmeid lubadusi, mille täitmist ta jälgib ja mõjutab. Enamik ülaltoodud kvaliteedinäitajatest läheb just selle punkti alla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas on vaja aga peale ettevõttesiseste tegevuste jälgimise jälgida ka ettevõtteväliseid, peamiselt koostööpartnerite tegevusi, millest sõltub kliendile antud lubadustest kinnipidamine. q
Janek Popell, Cargo Handlingi juhataja:
AS Cargo Handling omab ISO 9001 standardile vastavat kvaliteedisertifikaati 1998. aastast. Mullu sügisel läbisime järjekordse korralise auditi, saades uuele ISO 9001:2000 standarditele vastava kvaliteeditunnistuse.
Süsteemi lõime põhjusel, et olemasolevatele ja ka tulevastele klientidele tõestada oma usaldusväärsust ja professionaalsust. Samuti annab süsteem võimaluse suurendada töötajate ja klientide rahulolu.
Iga ettevõte määrab endale kvaliteediparameetrid ja kvaliteeditasemed ning jälgib jooksvalt parameetrite dünaamikat. Lähtuvalt dünaamikast võtab ettevõte vastu otsuseid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Süsteemi loomine algab tegevuste kirjeldamisest ja vastavusse viimisest standardi üldnõuetega. Protsess otsusest taotleda kvaliteedisertifikaat kuni eduka sertifitseerimiseni vältab ligikaudu aasta.
ISO kvaliteedistandardi põhimõte on lihtne ? pane kirja, mida sa teed, ja taga ning tõesta, et sa nii teed. Põhimõttelisteks ümberkorraldusteks vajadus puudub.
Süsteemi loomine, rakendamine ja standardiga vastavusse viimine nõuab täiendavat inimressurssi ja esmasel sertifitseerimisel ka kindlasti ettevõtteväliste konsultantide abi. Hiljem võib teha otsuse, kas võtta tööle eraldi kvaliteedijuht või mitte.
Autor: Mait Marran

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele