• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,81%6 015,98
  • DOW 300,76%42 527,82
  • Nasdaq 0,9%19 623,2
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,81%6 015,98
  • DOW 300,76%42 527,82
  • Nasdaq 0,9%19 623,2
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • 26.05.04, 13:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ülikerglennukeid ei tohi kasutada ärilistel eesmärkidel

Lennuohutuse suurendamiseks on majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega keelatud ülikerglennukite kasutamine ärilistel eesmärkidel.
Alates käesoleva aasta 1. maist väljastab lennuamet ülikerglennukitele lennukõlblikkussertifikaadi asemel lubasid lennutegevuse tehniliseks teostamiseks. Viimane ei anna aga õigust õhusõiduki kasutamiseks mistahes ärilistel eesmärkidel, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Äriliseks lennutegevuseks vajalikke lennukõlblikkussertifikaate väljastatakse üksnes neile õhusõidukitele, millele on valmistajariigi lennuamet kinnitanud tüübisertifikaadi. Kuna ülikerglennukid pole ehitatud Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni (International Civil Aviation Organization - ICAO) nõuete kohaselt, puudub neil ka tüübisertifikaat.
Oma väikeste mõõtmete ja massi tõttu on ülikerglennukid väga ilmastikutundlikud ning seetõttu sobimatud äritegevuseks. Ülikerglennukite regulatsiooni puudulikkusele juhtisid tähelepanu ka kevadel Lennuametis auditit läbi viinud Euroopa Ühinenud Lennuametite (Joint Aviation Authorities ? JAA) eksperdid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ülikerglennukite kategooriasse kuuluvaid õhusõidukeid on ärilistel eesmärkidel kasutatud näiteks vaatlus- või põllutöödel ning lõbusõitude korraldamisel.
Ülikerglennukiteks loetakse kuni kahe istekohaga mootorlennukeid, mille varisemiskiirus ei ületa 65 km/h ning mille maksimaalne stardimass on 495 kilogrammi. Ülikerglennuki juhtimiseks on piloodilt nõutav vastav tunnistus ning õhusõiduk peab olema kantud tsiviilõhusõidukite riiklikusse registrisse.
Eestis on registreeritud ligi poolsada ülikerglennukit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele