Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reola Gaasi kütus bensiinist poole odavam

    "Pärnu on meie jaoks inkubatsioonikeskuseks ja testturuks, et näha, kuidas autogaasi äri läheb," põhjendas Reola Gaasi mahuti- ja autogaasi müügijuht Rainer Puusepp ettevõtte juhtkonna otsust langetada autogaasi hind Pärnus 6.30-lt 5.95-le. "Just praegu, bensiinihindade tõusu ajal, on kõige õigem aeg rõhutada, et gaas on poole odavam kütuseliik."
    Reola Gaas toodab propaanist ja butaanist ECOM 102 marki autogaasi, mida müüb Eestis kolmes tanklas. "Kui gaasiäri Pärnus hästi käima läheb, kaalume autogaasi hinna alandamist ka teistes tanklates," lisas Puusepp.
    Et suurendada keskkonnasõbraliku autogaasi kasutamist, teeb Reola Gaas tihedat koostööd mai algul Pärnus autodele gaasiseadmeid paigaldama hakanud OÜga Ecotrans. Seni tegeles autode gaasiküttele ümberehitamisega Eestis üksnes Tallinna vedelgaasifirma ASi Propaan tütarfirma AS Gamos.
    Eestis on gaasiseadmed umbes poolel tuhandel autol. Üheks põhjuseks, miks pole autogaas seni eriti populaarne olnud, on tanklate vähesus - autogaasi saab tankida praegu üle Eesti 16 tanklas.
    Puusepp prognoosib lähiaastatel autogaasi klientide arvu mitmekordistumist. "Näeme seda oma õdefirma, Lätis asuva SN Gaze tegevuse pealt," lausus Puusepp. Tema andmeil on Lätis nelja aastaga kasvanud autogaasi tarbivate sõidukite arv 6000-lt 17 000-le. Riias on 40 autogaasi tanklat.
    Reola Gaasi põhiomanikule, Fortumi gruppi kuuluvale Soome gaasifirmale Tehnokaasu kuulub 96 protsenti firmast. Ülejäänud aktsiate omanik on Reola Gaasi nõukogu esimees Aare Roosaar.
    Ecotrans paigaldab autodele gaasikütte süsteeme, mille hind on olenevalt komplekssusest 8000-21 000 krooni. Ecotransi asutaja, kaubandusfirma OÜ Optitrans omanik Ove Pärtelson tunnistas, et seadmete hind paneb kliendid esialgu kukalt kratsima. "Mida rohkem raha välja käia, seda muretum on aga pärast sõita," rääkis Pärtelson. "Odavamad seadmed on kapriissemad."
    Pärtelsoni arvutuste kohaselt tasub autojuhile, kes kasutab bensiini asemel gaasi ning sõidab aastas 20 000 kilomeetrit, odavam gaasiseade end ära ühe aastaga. "Gaasiga sõites hoiavad minu firma viis kaubikut võrreldes bensiiniga iga kuu kokku 10 000 krooni," täpsustas Pärtelson.
    Aastaid autodele gaasiseadmeid paigaldanud Gamose juhataja Vassili Rezun ütles, et kui varem seadistasid nad ehk paar-kolm autot kuus, siis pärast bensiini hinna hüppelist tõusu mais on tunduvalt enam hakatud gaasiseadmete vastu huvi tundma.
    Rezuni hinnangul on uute konkurentide hinnatase liiga kõrge. "Tahavad ratsa rikkaks saada," kommenteeris Rezun ja lisas, et Gamos paigaldab Itaalia päritolu seadmeid, mille baashind algab 6400 kroonist.
    "Ega me eriti midagi seadmete pealt ei teeni," seletas Rezun. "Eesmärk on hoopis see, et järjest enam autosid kasutaksid gaasi ning käiksid meie tanklates tankimas." Rezun lisas, et nad ei ole veel otsustanud, kas lähevad Reola Gaasi algatatud hinnasõjaga kaasa.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.