• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 14.06.04, 12:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Majandusministeerium: Lennuühendus Pärnu ja väikesaarte vahel säilib

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium avaldas kahetsust 12. juuni ajalehes Pärnu Postimees esinenud eksitava informatsiooni üle.
Jutt on ajalehes ilmunud artiklist ?Riik tahab lennuväljade juhtimise ühendada?. Regionaallennujaamade juhtimise ühendamise analüüsimiseks ministeeriumi juurde loodud töögrupp kinnitab oma aruandes, et Pärnu lennujaama eesmärk on teenindada regulaarlende väikesaartele.
Samas sõnastuses on Pärnu lennujaama põhitegevus kajastatud ka lennujaamade ühendamist käsitleva Vabariigi Valitsuse korralduse eelnõu seletuskirjas.Seega on alusetu artiklis avaldatud ning algdokumendile viitav väide, justkui oleks kavas kaotada Pärnu ja väikesaarte vaheline lennuühendus, kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium eraldab igal aastal maavalitsustele raha väikesaartega ühenduse pidamiseks ning 2005. aastal jääb see summa tänavusega samale tasemele. See, millises mahus ja mis liiki transporti eelistada, on maavalitsuse pädevuses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samuti on riik igal aastal doteerinud väikelennujaamade tegutsemist ja rajakatete hooldustöid 9 ? 10 miljoni krooniga. Ka see summa jääb praegusega samale tasemele.
Aastas toimub Pärnu ja Kihnu vahel keskmiselt 140 ? 150 lendu. Arvestades halbadest ilmastikuoludest tingitud praamiliikluse katkestusi, on see ministeeriumi hinnangul optimaalne tase.
Ühendatud lennujaamade juhtimisstruktuur saab muuhulgas ülesande kaaluda pikas perspektiivis alternatiive väikesaartega ühenduse pidamiseks ning võrrelda erinevate transpordiliikide kulusid. Selle eesmärgiks on selgitada välja eri transpordiliikide majanduslik tõhusus, et väikesaarte ja mandri vahelise ühenduse korraldajatel oleks valikute langetamisel selged kriteeriumid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele