Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kehv ilm pidurdas suveäri
Olematu päike läheb meile maksma 25% käibest, ütles restoran Troika konsultant Paul Lepik, rääkides külmadest suveilmadest. ?Mai alguse kuumalainega seoses oli 25% hüpe käibes võrreldes eelmise aasta külma mai algusega,? sõnas Lepik. ?Nüüdseks on see hüpe kuhugi ära kadunud.?
Kõige hullem on olukord maasikakasvatajate jaoks. ?Saaremaal on külm ära võtnud kõik varajased maasikaõied,? ütles Saaremaa Maasikakasvatajate Ühistu esimees Kati Näälik. ?Kurb pilt on.? Tema sõnul on olukord maasikakasvatuses selline kogu Eestis.
Samuti on grillsöe müük sel aastal OÜ Barbetec esimehe Rainer Rebase sõnul alanud kehvapoolselt. ?Tagasiminek eelmise aastaga võrreldes on tuntav,? rääkis Rebane.
Ootuspäraselt on külmad ilmad tugevalt mõjutanud jäätisemüüki. Tallinna Külmhoone juhi Margus Puusti sõnul mõjutab ilm jäätise müüki umbes 15?20% ulatuses. Jäätiseturu kasv talveperioodil oli umbes 7?10%. Juunis sellist kasvu pole olnud. ?Juunikuu tulemuste üle kiidelda ei saa,? ütles Puust. ?Loodame, et ilm on meile edaspidi armulisem.?
Rahe ja külm ilm viisid pankrotti mai lõpus toimunud Grillfesti, nagu kirjutas 8. juuni Postimees. 28.?29. mail toimunud grillimisvõistlused Saue mõisas põhjustasid Grillfest Estonia pankroti, sest halva ilma tõttu oodatut 5500 külastajat ei tulnud. Postimehe andmetel ületavad katteta võlakohustused miljon krooni ja see summa ei ole veel lõplik.
Ka majutusärile on jahedad ilmad mais-juunis jälje jätnud. ?On teada, et kui eestlased tulevad nädalavahetusel Pärnusse puhkama, siis vaadatakse hommikul, milline ilm on ja otsustatakse selle järgi,? ütles Pärnu hotelli Strand tegevjuht Tarmo Bachmann. ?Samamoodi on sel aastal teinud ka põhjanaabrid soomlased.? Seetõttu on Strandil olnud väga palju annulleerimisi.
Ilmad on mõjutanud ka väiksemaid turismitalusid. ?Ilmad kehvad, turiste pole,? iseloomustas Maria talu müügijuht Riina Rand olukorda. Neid turismitalusid, mis elatuvad siseturismist, mõjutab ilm kõige rohkem.
Külma ilma negatiivset mõju kinnitasid suuremad õlletootjad. ?Selge see, et oleme oma ootustest maas,? ütles Tartu Õlletehase juht Tarmo Noop. ?Me lootsime, et ilmad on ikka soojemad.? Samas on üldine olukord turul positiivne. ?Jaanuaris-aprillis liikusid kõik turud tõusvas joones,? sõnas ta.
Saku Õlletehase tootejuht Rauno Stüff müügitulemuste üle otsesõnu ei kurda. ?Saku müük on tõusnud võrreldes eelnenud aastaga, hoolimata külmast ilmast.? Stüfi sõnul on tõusnud kogu turg. ?Turg oleks olnud lihtsalt veel suurem ja müük veel rohkem kasvanud, kui oleks kuumad suvepäevad olnud,? ütles Stüff.
Karastusjookide tootja Coca-Cola HBC Eesti ASi avalike suhete juht Madeleine Tults nimetas samuti ilma kui üht olulist müügitegurit. Samas ei saa tema sõnul ilmataadile lootma jääda. ?Oleme ise aktiivsed,? ütles Tults. ?Eesti ilm on alati ootamatu.?
Lihatööstuste juhtide hinnangud ilma mõjule lähevad lahku. Valga Lihatööstuse juht Elmut Paavel jäi müügitulemust kommenteerides tagasihoidlikuks. ?Arvestatud tõusu ei ole olnud,? ütles Paavel. Tema sõnul on selle taga külm ilm, mis mõjutab grilltoodete müüki.
Rakvere ja Wõro lihatööstused positiivsemad. ?Kokkuvõttes oleme alanud suvehooaja tulemustega tinglikult rahul,? teatas Rakvere Lihakombinaat. ?Aprillis-mais oleme suvetooteid kokku müünud 10% rohkem võrreldes eelmise aastaga.?
Müügi tõusu kinnitas ka Wõro Kommertsi juht Jana Võrk, kelle sõnul on grilltoodete müük kasvanud aprillis-mais 30%.