Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EMT reklaam eksitab
Aprilli alguses sain EMT ärikliendi segmendijuhi (nii oli kirjas) Tiivi Kuke allkirjaga kirja, kus minule ja minu kollegidele pakuti kuumaksuta teenust. Atraktiivne tekst kõlas nii: ?Kui Te otsustate valida EMT uueks mobiilsidepartneriks aprillis, pakume Teie firmale kõneteenust kuni 2006. aastani kuumaksuta?.
Kuna OÜ Softmedia ei olnud varem EMT klient, aga firma kasvuga suurenes ka kõnede maht, otsustasime vormistada isiklikud numbrid ümber firmale. Helistasime kirjas antud telefonile ja leppisime, et vormistame asja 26. aprillil Norde Centrumi EMT büroos. Büroos meid juba oodati, aga sellele vaatamata võttis numbrite ümbervormistamine 1,5 tundi aega, kuna kord arvutid streikisid, kord oli vaja müüa kiirele ostjale midagi kauplusest. Ent kuutasu kaotamine 20 kuuks oli meie nelja telefoni jaoks suur võit, täpsemalt 6320 krooni.
Seda suurem oli meie imestus, kui nägime nii aprilli kui ka maikuu arvet, kus oli kuutasu ilusti sees. Üritasime pr Kukega telefoni teel ühendust saada, aga ta oli alati hõivatud, võimalik oli vestelda ainult pr Viivi Tammega, klienditeenindajaga. Tema seletused olid:
?Numbri ümbervormistamisel te seda soodustust ei saa?.
?Aga kirjas sellest sõnagi pole, büroos seda ka ei öeldud.?
"Vabandame, et te meie pakkumisest valesti aru saite. Seal on ju kirjutatud ?Uueks partneriks?.?
?Aga meie firma ei olnud varem teie partner.?
?Ei-ei, see ei loe.?
?Aga lisaks on ju meil üks täiesti uus number, miks on temal kuutasu peal??
?Sest tema kõned olid alla 100 krooni kuus, kas te meie kodulehel seda ei lugenud??
Tekib küsimus: milleks varem soliidne firma peab asju just nii korraldama?
Üks minu lemmiklugemisest õhtul on Gazeta.ru ja selle rubriik ?Isiklik kogemus?. Tüüpiline pealkiri selles rubriigis on: ?Kuidas tüssatakse Moskvas?. Alati naeran ja imestan, kui leidlikud on inimesed Venemaal.
Eestis elades kuidagi ei oota midagi analoogset, eriti kui on tegu suure firmaga. Äkki peaks olema, vastupidi, alati valves? Oleks lihtsam elada, kui planeerides reklaamikampaaniat uute klientide püüdmiseks EMT inimesed mõtleksid ka võimalikele tagajärgedele - seniste klientide suhtes. Ja juhul, kui tekib apsakas, hindaksid firmamärgi mainet kõrgemalt kui saamata jääv mõni tuhat krooni.
Autor: Konstantin Klugman