Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reisiks vajalikke vahendeid saab ka rentida

    Kuigi suviti näeb üha enam ratastel majakesi ehk matkaautosid Eestimaa teedel vuramas, pole nende reisimisvahendite rendivõimalusi siinmail just palju.
    Interneti otsimootoritesse märksõna ?matkaauto? sisestades? ?Tuleb kaks vastet,? pakub Sir Autorendi juhataja Hannes Luht, kui talle olukorda kirjeldan. ?Kuna matkaauto on tavalistest sõiduautodest kallim, siis ei saa ka selle rendihind olla odav,? ütleb Luht põhjuse, miks matkaautode rentimine siinmail kuigi levinud pole. Auto on kallis, sisustus on kallis, kõik see kulub, nii et matkaauto puhul võrdlust tavalise sõiduautoga hästi teha ei kannata. Kuna matkaautol on oluliselt rohkem lisaseadmeid, tuleb need enne järgmist klienti kindlasti üle kontrollida ja vajadusel remontida.
    Matkaautos, mille Sir Autorendist kasutada saab, on viis sõidu- ja magamiskohta. Autos on gaasipliit, külmik, du?? ja kassett-WC. Veepaagi maht 120 liitrit, heitveepaagi maht samuti 120 liitrit. Elektriseadmed töötavad 12 V või/ja 220 V pingega. Lisaks kaks ballooni gaasi ja WC kemikaalid.
    Autot renditakse alles mullu detsembrist, nii ei oskagi Luht öelda, kas matkaauto puhul on tegu rohkem suvemasina või aastaringselt populaarse sõidukiga. Esialgsed kogemused ütlevad vaid seda, et talvel ja varakevadel eriti nõudlust polnud. Suve alguses tekkis juba rohkem huvilisi. Matkaautot saab rentida autorendi üldtingimustel.
    ?Inimesel peab ikka vanust olema natukene ja kogemusi,? ütleb Luht. ?Masin on suhteliselt suur ja eeldab ikka mingisugust tunnetust, et sa tead, kuidas ja kuhu sa võid temaga sõita.? Sir Autorendi pakutava matkaauto eelis on see, et seda autot tohib juhtida B-kategooria juhilubade omanik, sest täismass ei ületa 3500 kilo. Suurema täismassiga masinad eeldavad juba järgmise kategooria lube.
    Kui vabalt klient ennast renditud matkaautos tunda võib? ?Ära tee midagi sellist, mida sa ei teeks oma autoga,? võtab Luht lühidalt kokku. ?Kui sa oma autoga raudteed ületades ei hüppa sealt üle, siis ära rendiautoga ka seda tee.? Rendiautos elamine on nagu elamine oma kodus, usutavasti inimesed oma kodus ei lõhu ega lõigu mööblit jne. Õnnetuste eest pole muidugi keegi kaitstud ja kindlustuse omavastutus on 8000 krooni.
    Paraku on matkaauto puhul see kurb moment, et lõhutud lisavarustuse asemele pole uut võimalik Eestist soetada. Peale selle on detailide hinnad sellised, mida Sir Autorendi mehed ei taha hästi mainidagi. Niivõrd ebameeldiv teema, et parem sellega mitte kokku puutuda. Sir Autorendil oma matkamasinaga seni probleeme pole olnud, ent mehed teavad teiste kogemuste järgi öelda, et ühed enim uuendamist vajavad detailid pidid matkaautodel ja haagissuvilatel olema plastikust küljeaknad.
    ?Eesti inimene teeb oma puhkuseplaanid viimasel minutil,? iseloomustab Luht. ?Kui tal algab puhkus 1. juunil, teeb ta ka plaanid 1. juunil.? Siis aga ei pruugi matkaauto enam saadaval olla. Võib muidugi juhtuda, et veab ja auto on vaba, aga selle peale lootma jääda ei saa. Praegu on matkaauto juba enam kui pooleks suveks välja müüdud.
    Kes näiteks rattasõitu armastab ja kel vändatavat kaherattalist pole, saab ka seda rentida. Paljud turismitalud pakuvad lähiümbruses ringiväntamiseks rattarendi teenust. Ratast saab rentida ka nendega kauplevatest firmadest, Tallinnas näiteks Velo poest.
    Kes aga vändata ei viitsi, ent ometi tahab kaherattalise seljas lasta endale suvist tuuleõhku näkku suhiseda, sel tasub ringi kiigata autorentijate pakutava seas. Nt OÜ ASAP valikust leiab ka rollereid.
    Kui tulemas pidu pika laua ümber, pole tarvis ise mööblimeistriks hakata ? ka laudu ja pinke saab väliüritusteks rentida, nt OÜst Staford. Kui pidu toimub koos bändiga, tasub lavade ja tantsupõrandate rentimiseks otsida üles firma nimega Lavad ja Telgid. Laste elu lõbusaks tegemiseks võib tuua peopaigale batuudid, vedru- ja elektrikiiged ning elektriautod.
  • Hetkel kuum
Kadri Mägi-Lehtsi: Tallinna ühendhaigla idee sisaldab nii riske kui võimalusi
Nelja haigla ühendamine Tallinnas on julge ja mitmeid muutusi kaasa toov samm, kuigi mitte päris agadeta, kirjutab Roche Eesti tegevjuht, Tööandjate Keskliidu tervishoiu töörühma juht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Nelja haigla ühendamine Tallinnas on julge ja mitmeid muutusi kaasa toov samm, kuigi mitte päris agadeta, kirjutab Roche Eesti tegevjuht, Tööandjate Keskliidu tervishoiu töörühma juht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Kaubanduse palga TOP: parim palk küünitab 7000 euro poole
Jaekaubanduse parima palga maksjad tegelevad kõik autodega, tabeli tipus on tänavu haagisemüüja Schmitz Cargobull Eesti, kus keskmine palk küündis peaaegu 7000 euroni.
Jaekaubanduse parima palga maksjad tegelevad kõik autodega, tabeli tipus on tänavu haagisemüüja Schmitz Cargobull Eesti, kus keskmine palk küündis peaaegu 7000 euroni.
Keskpankur: kui USA viivitab intressikärpega, peab Euroopa langetama veel rohkem
Kui USA jätkab oma range rahapoliitikaga ehk lükkab intressikärpeid kaugemale, siis peab Euroopa Keskpank suurema tõenäosusega enda intressimäärasid rohkem alandama, leiab eurotsooni rahapoliitik.
Kui USA jätkab oma range rahapoliitikaga ehk lükkab intressikärpeid kaugemale, siis peab Euroopa Keskpank suurema tõenäosusega enda intressimäärasid rohkem alandama, leiab eurotsooni rahapoliitik.