Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansapank hakkab kaupmeestele pakkuma kiiremaid kaardimakseid
Hansapank hakkab kaupmeestele pakkuma uudset lahendust, mis muudab kaardimaksed kiiremaks ja säästab sidekulusid.
Alates augustist pakub Hansapank kaupmeestele uudset lahendust, mille puhul makseterminal võtab pangaga ühendust Interneti kaudu, muutes kaardimaksed kiiremaks ja säästes sidekulusid.
Hansapanga arveldustoodete osakonna juhataja Margit Petersoni sõnul annab uue lahenduse puhul kaupmehe jaoks aja- ja rahavõidu see, et kaarditehingu tegemisel võtab makseterminal nüüd pangaga ühendust Interneti teel, mitte telefoniliini kaudu dial-up teenust kasutades. 'Seni turul olnud lahendused ei võimaldanud ühendada makseterminali Interneti püsiühendusega,' märkis ta.
Kaarditehingu tegemise aeg võib Petersoni hinnangul lüheneda kuni 30 sekundi võrra ning kaupmehe sidekulud väheneda 20-50 sendi võrra ühe kaardimakse kohta. Uue lahenduse kasutuselevõtmine ei muuda kaupmeeste jaoks makseterminali rendihinda.
Uudse lahenduse aluseks on tarkvarafirma Voicecom poolt välja töötatud tarkvaraprogramm PosTCP. Selle kasutamiseks on vaja kindlat tüüpi - Ingenico - makseterminali, Interneti püsiühendust ja arvutit kaupluse kassasse. Nimetatud terminaliga on praeguseks varustatud juba ligi 400 müügikohta, nende puhul piisab uue lahenduse kasutuselevõtmiseks vaid tarkvara installeerimisest.
Lisavõimalusena saab uue lahenduse ühendada kaupmehe kassaprogrammiga ning see annab kogu info kaarditehingute kohta elektroonilisel kujul kaupmehe käsutusse. Samuti saab nii sularahas kui ka kaardiga tehtud ostude kviitungeid trükkida välja ühest ja samast terminali printerist.
Uudse lahenduse on juba kasutusele võtnud Apollo raamatukauplus. Apollole kassaprogrammi valmistanud Gate Communications ühendas ka kassaprogrammi ja makseterminali, andes juuli alguses käivitunud pilootprojekti raames kaupluse käsutusse kõik selle lahenduse lisavõimalused. 'Selle lisavõimaluse kasutamine vähendab ka müüjate eksimise riski, kuna neil pole enam vaja ostusummat eraldi makseterminali sisestada, vaid selle saadab sinna kassasüsteem,' ütles Apollo turundusjuht Evelin Raja.