Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autokoolide alatud trikid

    ?Meile küll koolis ei seletatud, mis reegel see täpselt on. Mõtlesin, et seadus on selline, sest olen ka teiste autokoolis õppinud tuttavatega rääkinud ja tähtaeg kehtib kõikides autokoolides,? räägib juba maist juhilubade riikliku eksami võimalust ootav piiga. Temal on tulnud selle aja jooksul teha järjepanu kolm koolieksamit. Esimene kord läbis ta teooriaeksami oma autokoolis edukalt. Kuna aga autoregistrikeskusesse eksamile pääsemiseks olid järjekorrad pikad, nullis tulemuse seesama kurikuulus kehtivustähtaja ületamine. Tuli teha teine eksam, kuid selles testis kukkus tüdruk läbi. Kolmanda eksami tegemiseks tuli taas eksamitasu maksta. Praeguseks on tal järjekordne kehtiv ?pass? ARKi teadmistekontrollile pääsemiseks käes ja innukas õpilane loeb päevi, et see enne uut aegumist käiku lasta.
    Kadrioru Autokooli õpetaja Andi Matsin tunnistab, et korduseksameid tuleb tal vastu võtta väga tihti. ?Põhiprobleem on, et ARK on väga sageli üle koormatud,? nendib ta. Eksami aegumine kimbutab tema sõnul õpilasi sageli nende oma süül. ?Nad kaovad ise ära ja kui nad siis mõne aja pärast uuesti välja ilmuvad, on kõik meelest läinud,? jagab Matsin kogemusi. Ta meenutab viimast kahte gruppi, kus kokku kolmekümnest õpilasest on napilt kolmandik õigel ajal õppetööl osalenud ja eksamil käinud. ?Meie oleme võtnud kursi, et kui tegu on täiskasvanud inimestega, teavad nad ise, mida tahavad.? selgitab ta.
    Matsin mõistab õpilaste loomust ? lubasid omandavad enamjagu lapseohtu noored, kel peas palju muidki mõtteid kui tüütud eksamid. Vanemate inimestega sellist probleemi pole, sest nemad võtavad lubadeprojekti tõsiselt.
    Kalju Autokooli juht Kalju Aun viitab samuti igivanale tõele, et kahe kuuga kiirelt omandatu jookseb ka kiirelt peast välja. Seega kuuajaline aegumistähtaeg on pigem õpilase enda kaitseks. Aun rõhutab veel psühholoogilist tähtsust: õpitut uuesti üle korrates ja äsja edukalt eksami sooritanuna on kindlam tunne riiklikule oskusteproovile vastu minna.
    Tema koolis korduseksamite eest raha ei küsita. ?Meil on selline põhimõte, et õpilane peab saama käia siin heatujuliselt harjutamas ja eksameid tegemas,? selgitas Aun. ?Osa koole aga võtab tõepoolest korduseksami eest raha. Usun, et sellel on kaks põhjust: siis saab sekretär raha kasseerida ja teiseks aitab see distsiplineerida inimesi, kes omal käel juurde ei õpi, vaid tulevad eksamitele ainult proovima.?
    ARKi juhilubade osakonna juhataja Toivo Kangur on kuuajalise eksamitähtaja aegumise teemat kuuldes üllatunud. ?Sellist tähtaega üheski seaduses ega määruses küll ei ole,? kinnitab ta. Kangur seletab, et kui inimesel on autokooli tunnistus käes, võib ta sellega riiklikule eksamile tulla kasvõi kolm aastat hiljem. ?Meie jaoks on tunnistus ikka kehtiv,? märgib ta.
    Samuti on Kanguri sõnul osaliselt petlik jutt ARKi eksamijärjekordadest. Teooriaeksamiks praegu järjekorda pole. Järjekordade jutt tuleb tema sõnul sellest, et autokoolid panevad tavaliselt aja kinni terve grupiga tulekuks ja kümmekonna inimese korraga eksamineerimiseks tuleb nädal-paar kannatust leida.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.