• OMX Baltic0,03%300,45
  • OMX Riga1,63%894,34
  • OMX Tallinn0,15%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,2%1 195,6
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,19%8 776,06
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,85
  • OMX Baltic0,03%300,45
  • OMX Riga1,63%894,34
  • OMX Tallinn0,15%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,2%1 195,6
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,19%8 776,06
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,85
  • 28.07.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SAS tõstab augustis lennupiletite hindu

?Hinnad on alanenud sedavõrd, et kohati on igasugused maksud juba lennupileti hinnast kõrgemad. See on loonud olukorra, mis ei võimalda enam normaalset äritegevust ning mis ei saa kaua kesta,? ütles Jens Wittrup Willumsen, SAS Danmarki administratiivdirektor ajalehele Berlingske Tidende.
Esimeses järjekorras puudutab hinnatõus Scandinavian Airlinesi 600 päevas Kopenhaagenisse siirduvat ja sealt väljuvat lendu. Edasi-tagasi pileti hind tõuseb ca 400 Taani krooni ehk 840 Eesti krooni võrra ning uued hinnad jõustuvad 3. augustil.
SAS usub, et firmal on pakkuda toode, mis on klientidele atraktiivne ka kõrgema hinna juures. Kui aga strateegia ei tööta ning SAS turuosa kaotab, võib firma uuesti kaaluda hindade langetamist, ütles Jens Wittrup Willumsen.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kontserni odavlennufirmat Snowflake muutused ei puuduta.
Ka konkurent Finnair möönab, et praegune hinnasõda kahjustab turgu. Samas ei plaanita veel hindu tõsta.
Analüütikud hindavad SASi strateegia ohtlikuks. ?SASil on Skandinaavia turul liidrikoht, kuid ma kahtlen, kas nad saavad hindu tõsta ilma kliente kaotamata sellistel liinidel nagu Londoni suund, kus konkurents on kõige tihedam,? ütles lehele Jyske Banki analüütik Brian Börsting.
Estonian Airi president Erki Urva ütles, et Estonian Air üleüldist hinnatõusu ei plaani.
?Estonian Air lähtub oma hinnakujunduses olukorrast turul, konkurentide hinnapoliitikast ja eelkõige ettevõtte kulustruktuurist,? ütles Urva. ?Meie eesmärk on kasumit teenida ? hinnad ning lennukite keskmine täitumus peavad olema sellised, mis seda võimaldaksid.?
Estonian Air tõstis viimati lennuhindu enam kui kuu aega tagasi (50 krooni suuna kohta turistiklassis ja 100 krooni äriklassis), sest lennukikütuse hind tõusis oluliselt.
Erki Urva ei osanud öelda, kas hinnad tõusevad ka Scandinavian Airlinesi koodiga Estonian Airi poolt opereeritavatel lendudel Tallinn?Kopenhaagen. ?SASil on täielik õigus ja vabadus seda teha ning meievahelised arutelud sellel teemal polegi konkurentsireeglitega lubatud,? ütles ta. SAS ise Kopenhaageni ja Tallinna vahel ei lenda.
SAS on Estonian Airi osanik.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele