Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riia sai Ryanairi endale. Ja mis siis?

    Märtsikuises Äripäevas kirjutas Estonian Airi president Erki Urva Ryanairist: ?Meenutagem mõne kuu taguseid sündmusi, kus täpselt ühel päeval algatati nii Eestis, Lätis kui ka Leedus kampaania, milles süüdistati kohalikke valitsusi soovimatuses anda Ryanairile tegutsemiseks eelistingimusi. Kogu retoorika oli vürtsitatud utoopiliste lubadustega.?
    Nüüd on Ryanairi jutt turistide hordidest Riiale mõju avaldanud. Sügisest hakkab odavlennufirma lendama Riiast Londonisse, Frankfurti ja Tamperesse, sest Riia lennujaam nõustus langetama reisijatasu Tallinna lennujaama tariifist neli korda odavama 71 kroonini (vt 28. juuli Postimees).
    Äripäev jagab Tallinna lennujaama juhtide ja Eesti valitsuse seisukoha, et Ryanairile ei ole õige Riia kombel erisoodustusi teha.
    Postimehe artikkel pealkirjaga ?Eesti kaotas turismilahingu Lätile? väidab, et Riia lennujaam jääb ?odavama hinna tõttu ilma hinnanguliselt paarisajast miljonist kroonist aastas, kuid samas jätaksid turistid Lätisse täiendavalt hinnanguliselt kolm miljardit krooni, millest riik teeniks maksudena vähemalt miljardi?. Läti asepeaminister Ainars Slesers ennustab, et lennureisijate arv võib järgmisel aastal kahekordistuda, jõudes kahe miljonini, ning 2010. aastaks võib reisijate arv kerkida viie-kuue miljonini.
    Äripäeva toimetust need arvud ei veena. Arvatavad tulud on spekulatsioon ning pole ka põhjust uskuda, et Riiasse reisijate arv iga aastaga kerkiks ainult tänu sellele, et Ryanair seal nüüd toimetab.
    Tallinna lennujaam on Ryanairi survel lennujaamamaksude alandamisest keeldunud, järgides põhimõtet, et lennufirmadel peavad olema maksude suhtes võrdsed tingimused. Seda põhimõtet tuleb Äripäeva hinnangul ka edaspidi järgida. Näiteks Tallinna ja Milano liinil lendav odavlennufirma Volare maksab ühtseid lennujaamamakse.
    Kui Tallinna lennujaam vähendaks makse kõigile, kukuks jälle äri tasuvus (eelmisel aastal oli kasum 46 miljonit krooni). ?Lisareisijaid ilmselt küll tuleb, aga mitte sellises mahus,? sõnas Tallinna lennujaama finantsdirektor Eduard Tüür. Ja isegi juhul, kui maksu neli korda langetataks ja reisijate arv näiteks kolmekordistuks, ei suudaks lennujaam külastajaid vastu võtta. Tallinna lennujaama maht jääb aastas 1,5 miljoni reisija piiresse, tänavu loodetakse võtta vastu miljon reisijat.
    Tallinna lennujaam võib kaaluda siiski erisuste tegemist kahel alusel ? mahu või kellaaja põhjal. Esimesel juhul oleks väiksematele tegijatele kõrgem hind, teisel juhul alandatakse lennujaamamaksu tipptunnivälistel aegadel, mil lennujaama koormus on väiksem. Samas peavad ka neid erisusi tehes kehtima ühtsed reeglid nii Ryanairile kui ka teistele.
    Riia ?turismivõit? ei ole lõplik. Nii Ryanair kui Easyjet on teatanud huvist sellegipoolest Tallinna tulla, kui ikka sobivates tingimustes kokku lepitakse. Kellaaja alusel tehtud vangerdused tasudes võivad odavlennufirmasid rahuldada.
    Seda, mis tingimistel Riia lennujaam Ryanairile maksu alandas, on lätlased seni varjanud. Kui teised lennufirmad ei saa lepingu tingimuste kohta teavet ega saa võrdsetes tingimustes kindlad olla, võib Riiast oodata turistide arvu kahekordistamise asemel hoopis skandaali.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.