Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusseltsid kahekordistasid kasumeid

    Kuuest kahjukindlustusseltsist neli teenis selle aasta esimesel poolel võrreldes eelmise aasta sama ajaga topeltkasumi, ainsana jäi kahjumisse Nordicum Kindlustus. Samas kasvasid kogu turu kindlustusmaksed 18%, muutes seltside tulemused kadestusväärselt rentaabliks.
    Suurima turuosaga If Kindlustuse juhi Olavi Laido sõnul ei pruugi praegused võimsad kasuminumbrid olla püsivad, sest kindlustusturg on Euroopa Liiduga ühinemise tõttu suures muutuses. Tema hinnangul aasta teisel poolel liikluskindlustuse kahjusus tõenäoliselt kasvab ja see hakkab kärpima turu kasumlikkust. ?Kahjude kasv tuleb järgi,? ütles Laido. ?Vaatasime teiste riikide statistikat ja liikluskindlustuse kahjud olid suuremad.?
    If Kindlustus oli selle aasta esimesel poolel ainus selts, mis suutis suurendada oma turuosa. Kui 2003. aastal samal ajal hõlmas If 37 protsenti turust, siis nüüd on selts edu 4 protsendipunkti võrra kasvatanud.
    Konkurentide ütlust mööda on If Kindlustuse turuosa kasvu taga möödunud aastal uksed sulgenud Zürich Eesti Kindlustuse portfell, mille If suures osas üle võttis.
    ?Ifi tulemused on tõesti head,? kommenteeris ERGO Kindlustuse juht Olga Reznik. Ta loobus analüüsimast konkurendi edu. ERGO ei saavutanud esimesel poolaastal loodetud 15protsendilist kasvu, kuid loodab selle saada aasta lõpuks. Rezniku sõnul ei ole ERGO jaoks turuosa agressiivne kasvatamine strateegiline eesmärk.
    Samuti kinnitab aasta esimesel poolel 11% maksete mahtu kasvatanud Inges Kindlustuse juht Voldemar Vaino, et nemad pole portfelli järsust kasvatamisest huvitatud, sest sellega kaasneks kohe kahjususe suurenemine, kvaliteedi langus ja inimeste koolitamine.
    Vaino sõnul vaadatakse maailmas enam kui 15protsendilisele kasvule viltu. ?Samas kui Ifil on selline strateegia, siis see ei ole ohtlik,? nentis Vaino.
    Salva Kindlustuse kindlustusdirektori Urmas Kivirüüdi sõnul ei pruugi esimese poolaasta planeeritust tagasihoidlikum kahjusus teisel poolaastal jätkuda. Kahjukindlustusturu aasta kasvuks ennustas ta 16?18 protsenti.
    Salva möödunud poolaasta hindas Kivirüüt edukaks, selle tagasid mõõdukas müügimahtude suurendamine ja efektiivsuse parandamine. Teiselt poolaastalt loodab Kivirüüt Salva jätkamist turust kiirema kasvutempoga.
    Olavi Laido oli võrreldes kolleegiga julgem, prognoosides turu 20protsendilist kasvu. See peaks tema hinnangul samas tempos jätkuma veel mitu aastat.
    ?On veel nii palju inimesi, kes pole kindlustatud,? ütles Laido.
    Möödunud aastal kasvas kahjukindlustusturg kokku 19%.
    Nordicum Kindlustusest ei õnnestunud kommentaari saada, sest ainsana meediaga suhtlev kindlustusdirektor Ilona Kuber oli puhkusel.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.