• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 13.08.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eramaal parkimise eest maksma ei pea

Tallinna kommunaalameti parkimiskorralduse osakonna juhataja Aado Kuuse sõnul ei laiene Tallinna linnavolikogu kehtestatud tasulise parkimise määrus eravaldustesse. See kehtib ainult linna teede ja tänavate kohta, mille aluseks on teeregister.
Seega: kui näiteks korteriühistu on hoovialuse maa erastanud, siis on juba ühistu enda otsustada, kuidas ta seal parkimist korraldab. Kas laseb seal seista kõigil soovijatel, paigaldab vastavad liiklusmärgid või tõkkepuu. Kui maaomanik soovib oma maatükil parkimise eest hakata raha sisse kasseerima, siis selleks peab ta esmalt registreerima end ettevõtjaks ning taotlema vastava loa linnaosavalitsusest ja linna liiklusteenistusest.
Kuuse soovitab maaomanikel antud teemal tõsiselt mõelda, sest kui talle kuuluval maa-alal ei ole ühtegi parkimist keelavat liiklusmärki, tõkkepuud ega muud sarnast, võib seal südamerahuga parkida kes iganes, mitte keegi ei saa teda takistada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Isegi kui parkivad autod hakkavad omanikule närvidele käima, ei saa ta lasta neid lihtsalt niisama ära vedada, ega autoomanikku karistada. Äravedu käib ainult liiklustalituse spetsialisti koostatud akti alusel ja ainult siis, kui selles piirkonnas on vastavad lisatahvlid, mis hoiatavad äraveo eest,? selgitas Kuuse. Auto tohib ilma vastava liiklusmärgita liiklustalituse spetsialisti loal ära vedada üksnes siis, kui see segab tõsiselt teisi liiklejaid, näiteks on pargitud hoovivärava ette.
Tallinna elanikud, kelle elukohaks on rahvastikuregistri alusel Tallinna kesklinn, saavad taotleda autole, mille tehnilises passis on tema nimi, tasuta parkimise kaarti. Seda saab taotleda ühele tänavale ja see tänav ei pea olema sama tänav, kus inimene elab. ?Kui inimene elab näiteks Viru tänaval, siis seal polegi kohta, kus autot parkida. Sellisel juhul valib ta ise, kas laseb kaardile märkida Mere pst või mõne teise tänava,? selgitas Kuuse.
Kui inimene on mõne teise Tallinna piirkonna elanik, saab ta osta parkimiskaardi soodsamalt: kesklinna parkimiskaart maksab 1125 ning südalinna parkimiskaart 1875 krooni.
____________
Falcki väljareklaamitud 21 piletimüügikohast laienenud parkimisalal sai sel nädalal pileteid osta vaid kümnes kohast, selgub linnavalitsuse koostatud aktist. Tallinna parkimiskorralduse osakond heidab Falckile ette sedagi, et tänavatel puudub igasugune teave parkimispiletite müügikohtade kohta ning vaid üks Hansapanga ees töötanud käsimüüja oli kontrollreidil uuest parkimiskorrast piisavalt informeeritud. Ülejäänute kohta seda öelda ei saanud.
Falcki koduleheküljel on lisaks reklaamitavatele piletimüügikohtadele, kust tegelikkuses pileteid osta ei saa, ka muud eksitavat infot. Näiteks informeeritakse inimesi sellest, et südalinna piirkonnas on parkimine ööpäevaringselt tasuline ning sealsamas kõrval on link, mis suunab ostma 2500kroonist parkimise kuukaarti. Tegelikkuses on südalinnas parkimine tasuline samadel aegadel kui kesklinnaski, ehk E?R 7?19 ning L 8?15. Falcki parkimisinfo numbrilt 1911 antud teave südalinnas parkimise kohta osutus siiski tõeseks ning ilmselt oli tegemist kellegi näpuveaga. Falck lubas üleeilsel kohtumisel linnavalitsuses esinenud puudused kõrvaldada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele