Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kahtlast vedajat saab ise kontrollida

    GNT Eesti ASi logistikajuht Annika Korjus selgitas, et pikaajalisema koostööpartneri otsimisel uurib GNT firmade tausta põhjalikult. ?Püüame teenusepakkujat enne koostöö algust võimalikult hästi tundma õppida, vältimaks hilisemaid arusaamatusi. Tihti lepime vedajaga kokku ka nn testperioodi, katsetamaks koostöö sujuvust ja lihvimaks võimalike nõrku lülisid firmadevahelises töös.?
    Vedajate tausta uurimiseks kasutab GNT kõiki võimalikke vahendeid. ?Näiteks internet, ajalehed-ajakirjad, messid, kolleegide kommentaarid, oluliseks peame ka vedaja enda poolt antud referentsfirmade kommentaare,? lisas Korjus.
    Lubadeta ja ebaseaduslikult tegutsevalt vedajalt teenuse ostmisel on soodsa hinna kõrval ka mitmeid ohte. Näiteks tekitatud kahju mittehüvitamine, avariisid aga veoprotsessis juhtub. Ka puudub garantii vedaja jätkusuutlikkusest, ehk firma pole suuteline investeerima. Lisaks ei peeta toiduainete veol kinni hügieeninõuetest, mis kehtestatud nii veokile kui ka veokijuhile.
    Ent oht ei ole vaid liiklusõnnetus, klient peab garanteerima kaubasaajatele kauba kohaletoimetamise vastavalt kehtivatele nõuetele. Aeg-ajalt korraldatakse Eesti teedel kontrollreide ja klient vabaneb ausa vedaja kasutamisel ebameeldivustest ja lisakulust, mida võivad reidid põhjustada ? auto peetakse kinni, kauba kohaletoimetamine viibib, võib-olla tuleb tellida teine auto ja kaup ümber laadida. Eestis on petturite tabamiseks korraldanud reide Autoettevõtete Liit.
    Selle, et vedaja võib tegutseda ebaausalt, tunneb ära näiteks selle järgi, et vedaja töötab põhjendamatult madala hinnaga, palkab alltöövõtu korras vedajaid, ehk vedajal endal puuduvad transpordivahendid, lisaks puuduvad veoautodel tunnused, nagu logo, firma nimi.
    Sõidukikaartide olemasolu kontrollimiseks on kaks kodulehte: siseriiklikke sõidukikaarte väljastab Autoettevõtete Liit (AEL), rahvusvaheliste vedude sõidukikaarte Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA).
    Rahvusvahelisteks vedudeks väljastatud sõidukikaardid annavad õiguse ka siseriiklikke vedusid korraldada, siseriiklike kaartidega rahvusvahelisi vedusid aga teostada ei tohi.
    AELi koduleheküljelt www.autoettevoteteliit.ee leiab siseriiklikeks vedudeks antud sõidukikaartide omanikud avalehel sõidukikaardi lingil klikkides. Avanevalt lehelt leiab viite andmebaasile, kus saab kaardiomanikke sorteerida firmade kaupa ning otsida firma nime või registreerimisnumbri järgi.
    Siseriiklike vedude osutamiseks oli tänavu 30. juuni seisuga väljastatud 3952 sõidukikaarti.
    ERAA koduleheküljelt www.eraa.ee leiab rahvusvahelisteks vedudeks väljastatud sõidukikaardid sõidukikaardi lingi alt. Avanevalt lehelt leiab viite andmebaasile, kus on kirjas ettevõtted, millele kaardid on väljastatud, ja igale ettevõttele väljastatud kaartide koguarvu. Rahvusvahelisteks vedudeks oli 3. augusti seisuga väljastatud 5000 sõidukikaarti.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.