Pirita TOPi ja mere vahel asuvad kompleksile kuuluvad prügikastid, kuhu lähedal elavad inimesed armastavad oma prügi tuua.
?Autode hinnaklassi järgi otsustades ei tohiks olmejäätmeleping olla üle jõu käiv kulutus,? ütles Eesti Päevalehele Hotell Top Spa tegevdirektor Tõnu Steinberg.
Prügi toojad suhtuvad asjaolusse, et konteinerid pole nende jaoks mõeldud, erinevalt. ?Mõni teeb süüdlasliku näo, teine kehitab õlgu ja ütleb, et kuhu ta selle prügi siis peaks viima,? rääkis Steinberg.
Probleem on kestnud juba paar aastat ning kallite autodega prügi vedajatele on korduvalt märkusi tehtud. ?Ühel on rohkem jäätmeid, teisel vähem. Mõni laob näiteks pool pagasiruumi tühjaks,? jutustas Steinberg. Märkused avaldavad kohati küll mõju, kuid paljud tulevad siiski julgelt uuele ringile. Otseselt prügi toojaid loetud ei ole, kuid kaks-kolm masinat jääb Steinbergile nädala jooksul silma.
Artikkel jätkub pärast reklaami
?Kõige populaarsemad on nädalavahetuse hommikud, mil vahelejäämise oht on väiksem,? lisas Steinberg. Tema sõnul on jäätmekäitluse korra rikkujate hulgas ka Eesti üldsusele tuntud inimesi. Suurim mure on inimeste vastutustundetu suhtumine. Prügi arvatakse kellegi teise probleem olevat. ?Inimestele on raske selgeks teha, et nad oma jäätmete äraviimise eest ise peavad hoolitsema ja tasuma,? lisas Steinberg.
Jäätmekäitluse ja prügiveoga tegeleva Ragn-Sellsi arendusdirektori Agu Remmelgase hinnangul on tegemist üleüldise probleemiga. Põhjuseks on olmejäätmelepingu puudumine. ?Näiteks suvilakooperatiividel tihti selline leping puudub ja suvilast ära sõites visatakse prügi esimesse ettejuhtuvasse konteinerisse, mis tee peale jääb,? ütles Remmelgas.
Üheks võimaluseks on prügikastid lukustada või neile tabaga aed ümber ehitada. ?Mõni prügiautojuht sõidab ringi 20-30 võtmega,? mainis Remmelgas.