• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • 17.08.04, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Prügiteenuse tellija maksab kinni krattide sodi äraveo

Pirita TOPi ja mere vahel asuvad kompleksile kuuluvad prügikastid, kuhu lähedal elavad inimesed armastavad oma prügi tuua.
?Autode hinnaklassi järgi otsustades ei tohiks olmejäätmeleping olla üle jõu käiv kulutus,? ütles Eesti Päevalehele Hotell Top Spa tegevdirektor Tõnu Steinberg.
Prügi toojad suhtuvad asjaolusse, et konteinerid pole nende jaoks mõeldud, erinevalt. ?Mõni teeb süüdlasliku näo, teine kehitab õlgu ja ütleb, et kuhu ta selle prügi siis peaks viima,? rääkis Steinberg.
Probleem on kestnud juba paar aastat ning kallite autodega prügi vedajatele on korduvalt märkusi tehtud. ?Ühel on rohkem jäätmeid, teisel vähem. Mõni laob näiteks pool pagasiruumi tühjaks,? jutustas Steinberg. Märkused avaldavad kohati küll mõju, kuid paljud tulevad siiski julgelt uuele ringile. Otseselt prügi toojaid loetud ei ole, kuid kaks-kolm masinat jääb Steinbergile nädala jooksul silma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Kõige populaarsemad on nädalavahetuse hommikud, mil vahelejäämise oht on väiksem,? lisas Steinberg. Tema sõnul on jäätmekäitluse korra rikkujate hulgas ka Eesti üldsusele tuntud inimesi. Suurim mure on inimeste vastutustundetu suhtumine. Prügi arvatakse kellegi teise probleem olevat. ?Inimestele on raske selgeks teha, et nad oma jäätmete äraviimise eest ise peavad hoolitsema ja tasuma,? lisas Steinberg.
Jäätmekäitluse ja prügiveoga tegeleva Ragn-Sellsi arendusdirektori Agu Remmelgase hinnangul on tegemist üleüldise probleemiga. Põhjuseks on olmejäätmelepingu puudumine. ?Näiteks suvilakooperatiividel tihti selline leping puudub ja suvilast ära sõites visatakse prügi esimesse ettejuhtuvasse konteinerisse, mis tee peale jääb,? ütles Remmelgas.
Üheks võimaluseks on prügikastid lukustada või neile tabaga aed ümber ehitada. ?Mõni prügiautojuht sõidab ringi 20-30 võtmega,? mainis Remmelgas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele