• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 5000,01%6 205,87
  • DOW 300,96%44 518,18
  • Nasdaq −0,53%20 261,02
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 5000,01%6 205,87
  • DOW 300,96%44 518,18
  • Nasdaq −0,53%20 261,02
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 23.08.04, 12:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ATKO Grupp: Bussijuhtide palgatõus jäi pool aastat hiljaks

ATKO Grupi juhi sõnul on bussijuhtide palgatõus ametiühingu kollektiivlepingu täitmine enam kui pool aastat hiljem.
Bussijuhtide äsjane palgatõus mõnedes transpordiettevõtetes on ATKO Grupi hinnangul Autoettevõtjate liidu ja Transporditöötajate ametiühingu kollektiivlepingu üle poole aasta hiljaks jäänud täitmine, teatas ettevõte.
ATKO Grupi nõukogu esimehe Arvo Sarapuu selgitusel sõlmisid ettevõtjad ametiühinguga mullu kolmandat korda kollektiivleppe, mis hakkas kehtima 1.jaanuarist ja kehtib aasta lõpuni, mil see üle vaadetakse ja taas uuendatakse. Leppe kohaselt kohustuvad ettevõtted kõrgeima kvalifikatsiooniga bussijuhtidele tagama vähemalt 18-kroonise tunnipalga.
Sarapuu rõhutas, et kokkuleppe sätestab miinimumpalga, mis kuu töötunde arvesse võttes tagab 3060 kroonise palga. Ajakirjanduses toodud andmete põhjal võib arvutada, et näiteks MRP Liinides oli enne palgatõusu palk alla miinimumi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Bussijuhid on kõrgemat palka nõudnud streigi ähvardusel Tallinnas 2001. ja Tartus 2002.aastal.
Sarapuu kinnitusel oli bussijuhtide tunnipalk ATKO Gruppi kuuluvas ASis Harjumaa Liinid hetkel, mil ATKO Grupp eelmisel kevadel ostis 66 protsenti bussiettevõtte aktsiatest, 19 krooni. ?Sellele vaatamata mõistsime, et ametiühinguga kokku lepitust veid kõrgem palk ei motiveeri bussijuhtide piisavalt ja tõstsime palku 80 protsenti ehk 30 kroonini tunnist,? lausus nõukogu esimees.
Tänavu juuliks on Harjumaa Liinide bussijuhi keskmine tunnitasu 35 krooni. Tänu kõrgemale palgale on ettevõttes tõusnud teeninduse tase ning ettevõte on saanud paremini töötajaid valida.
AS Harjumaa Liinid kuulub transpordikontserni ATKO Grupp, mis teenindab bussiliine lisaks Harjumaale veel Raplamaal, Ida-Virumaal, Lääne-Virumaal, Järvamaal, Jõgevamaal, ja Valgas. Lisaks tegeleb grupp turismireiside korraldamisega. ATKO Grupp annab tööd 483 inimesele ja grupi ettevõtted teenindavad reisijaid 186 bussiga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele