Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti popimad kaatrid aastal 2005

    Unistada kaatritest on alati mõnus ja kasulik ka. Sest mine sa tea? Kunagi ehk ikka? Vaatame koos üle, mida pakuvad järgmiste aastate kõige populaarsemad kaatrimargid Eestis. Et pilt saaks pisut elavam, olen kaatreid pisut pliiatsi abil ?noorendanud?. Kuna ma ise oskan ainult joonistada ja merel pole eriti käinud, siis küsisin nõu ja abi ka Indrek Järmalt, kes nõustab kliente firmas Balti Merekaater.
    Esmalt siis see kõige-kõige suurem, inglise luksuskaater Princess 25 M, mis hiilgab oma suuruse ja luksusega, nii et isegi kruiisilaevad varju kipuvad jääma. Kaatril on Flybridge-juhtimine, mis tähendab, et seda on võimalik teha nii üleval tekil kui ka mugavas salongis. Kogu paadi kuju on justkui aerodünaamikaõpiku järgi modelleeritud. Samas on see laeva puhul oluline, kuna kütusekulu on 300 liitrit tunnis. Kuldse punkti paneb sellise Princessi hind: 40 000 000 krooni. Samas, kellel see on välja panna, võib kohe asuda planeerima reisi üle ookeani.
    Saksa kaater Bavaria 32 Sporttop on lennuka disaini ja väga praktiliste omadustega. Korraliku juhitavus, mõõdukas kiirendus, ca 300 hobujõudu, praktiline ruumikasutus ? kõlab justkui Saksa auto. Ka hind ei ole teisest dimensioonist: 1,7 miljonit krooni.
    Ameerikaste Carver 520 Voyager Pilothouse üllatas oma disainiga. Kuigi kogu USA industriaaldisain on ülemeelikult ovaalne ja loperdav, siis Carver esindab äärmist soliidsust ja vaoshoitust. Üks omapära ja luksuse tunnus on Carverite juures see, et aknaraame ei ole näha, klaasid jooksevad puhtalt laevakeresse ja on varjatud sissepoole. Selle laevamargi postiivne külg on hind: kõigest 12 miljonit krooni. Positiivne muidugi, siis kui võrrelda Princessidega. Valmistatud on mõlemad käsitööna karboonfiibrist.
    Nüüd vahelduseks midagi odavamat ja igapäevasemat ? Bayliner 285.
    Peaaegu nagu suur kaater: sees on tuba, lennukas sõit, avatud tekk, suur tuuletiib, praktiline akende kasutus. Kõik need omadused, millega hiilgavad superkaatrid. Isegi mootor võimsusega 250 hj ei jää väikeseks ja liigutab kaatrit paraja kergusega.
    Lõpuks tuleks tagasi Princesside juurde. Princess 23 M ? see 23 näitab laeva pikkust meetrites ? on väiksem ja odavam kui ülalpool mainitu, kuid kvaliteedi ja ilu poolest sama.
    Hinnaerinevused tekivad väikeste ja suurte paatide puhul käsitöö rohkuse tõttu. Erinevalt teistest objektidest läheb suurte paatide tonni hind järjest kallimaks. Nii saabki lõpuks paate justkui kaalukaupa müüa ? ühe tonni hind on umbes miljon krooni.
    Paatide disain ei muutu nii kiiresti kui autode oma, turu vajadus ja konkurents ei ole lihtsalt nii suur. Paljude kaatrite ja jahtide disaini toodavad autodisainistuudiod, näiteks Pininfarina ja ADD.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.