Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kliendiüritus kinnistab välismessilt saadud kontaktid pikaks ajaks
Välismessidelt kogutud paarikümnest kontaktist jõuab koostööni vaid mõne üksikuga. Kurdetakse, et messidelt on saadud kontakte ja nii mõnegi ettevõtjaga on jõutud lepinguni, aga koostöö on kuidagi ebakindel, tellimused on oodatust väiksemad ja uued, messide kaudu saadud kliendid on väga rasked lisanduma.
Et välismessilt kogutud kontaktidest maksimaalselt kasu oleks ja võimalikult paljudega koostööni jõutaks, tasub pikkade e-kirjade vahetamise asemel korraldada kliendiüritus. Kliendiüritus on välismessist 1,5 korda odavam ja parim viis tutvustada olemasolevatele ja uutele partneritele personaalselt ettevõtte võimalusi ning oskusteavet, julgustada kliente julgemalt tellima ettevõtte pakutavaid lahendusi.
Valik, millist firmat kutsuda, tuleks teha messidelt leitud kontaktide seast. Arvestama peaks sellega, et kuigi kutsuja pakub võimalust, et kõik kulud ? nii sõit kui ka peatumine Eestis ? makstakse kinni, jätavad ikkagi pooled tulemata. Seega tasub esialgu kutsuda natuke rohkem, kui tegelikult tahaks näha. Piiriks oleks siiski 10 inimest, muidu ei jõua enam kõigiga tegeleda.
Kliendiüritus peaks kestma vähemalt 2?3 päeva. Samas peab programm olema tugev, sest kehv üritus jätab ka halva mulje ettevõttest.
Esimesel päeval tutvustage ettevõtet, inimesi ettevõttes ja piirkonda, kus ettevõte tegutseb. Teisel päeval tuleks pühenduda klientide huvide väljaselgitamisele. Mõlema päeva võiks lõpetada meelelahutusprogrammiga.
Kümnele inimesele korraldatud reisi eelarve võiks jääda 200 000 krooni piiresse. Kõik üritused peavad toetama lähenemist klientidele ja nende muredele. Töö ja lõbu koos töötab väga hästi ? inimesed hakkavad sulama.
Parima tulemuse nii vana kliendi kinnistamisel kui ka uute võitmisel saab siiski kasutades messi ja ürituse kombinatsiooni. Ideaalne oleks pooleaastane vahe, siis tekiks kohtumistes mingi järjepidevus. Esimesel leitakse need, keda üritusele kutsuda, ja teisel juba tegeletakse nendega konkreetselt.