Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mobiilsideturul läheb jaanuaris kitsamaks

    ?Tegemist on teenuseoperaatoriga, oma maste ja muud sellist me ei ehita,? ütles Bravocomi juhatuse esimees ja üks omanikest Peep Põldsamm. Bravocom hakkab Radiolinja võrku kasutades mobiilsideteenust pakkuma. See tähendab, et Bravocom ostab Radiolinjalt kõnelemiseks ning SMSide saatmiseks vajalikku võrguressurssi ning müüb seda oma klientidele edasi.
    Põldsammi sõnul ei tähenda see, et Bravocom võtab Radiolinjalt lihtsalt osa kasumist ära. ?Ei, see osa minutihinnast, mille moodustavad ainult helistamiseks tehtavad kulutused, on ju väike, Radiolinja teenib minutite müügilt hoopis suuremat marginaali,? vastas Põldsamm. ?Oma kliendile minuteid müües peab ta ju ka turundus-, klienditeenindus- ja muid kulusid tagasi teenima.?
    Küsimusele, kas Bravocom hakkab klientidele telefonitsi ka reklaame edastama, vastas Põldsamm: ?Kindlasti üritame ka kõiksugu sisuteenuseid pakkuda. Üks meie omanikest, Ekspress Grupp, on sisuteenustest vägagi huvitatud.?
    ?Bravocomi aktsionärid on rahul, kui saame 50 000 klienti, nii suure kliendibaasiga jõuame kasumisse kahe-kolme aastaga,? lisas Põldsamm. Investeeringuteks kulub lähima viie aasta jooksul umbes 100 miljonit krooni, sellest suur osa on juba tehtud.
    Miks just Radiolinja võrk? ?Kuna see on väga hea võrk ning selle koormus on üsna väike. See annab meile garantii, et võrk kohe kokku ei kuku,? vastas Põldsamm. Kui palju võrgu kasutamise eest Radiolinjale maksma peab, et tahtnud Põldsamm öelda: ?Teenuseoperaatorina tunneme alati, et maksame liiga palju,? ütles ta muiates.
    ?Radiolinja jätkuvalt ei kommenteeri Bravocomi tegevust,? olid Radiolinja Eesti juhatuse esimees Sami Seppäneni sõnad.
    ?Kuna Bravocom pressikonverentsil midagi sisuliselt uut ei öelnud ? sama juttu on nad rääkinud Vertelsoni nime all juba mitu aastat ? siis ei ole ka EMT-l hetkel midagi uut lisada ning prognoosida, mis turul järgmisel aastal juhtuma hakkab,? ütles samuti pressikonverentsil käinud EMT avalike suhete juht Kaja Pino eile.
    ?Meieni jõudnud info põhjal ei ole Bravocomi kohta midagi kommenteerida, sest sisuliselt ju millegi uuega välja ei tuldud,? öeldi ka Tele2st.
    ?Vaadates tulevikku, arvame, et järgmisel aastal on Eesti sideturg suuresti samasugune, kuid teenusepakkujaid võib olla vähemalt üks rohkem kui tänasel päeval,? ütles Radiolinja Eesti juhatuse esimees Sami Seppänen.
    ?Aastal 2005 rakendub loodetavasti numbri liikuvus, mis nii mõneski riigis on osutunud täiendavaks konkurentsi kiirendavaks teguriks,? ütles Tele2 juhatuse esimees Üllar Jaaksoo. ?Kindlasti suurendab see võimalus seni suhteliselt passiivse avaliku sektori motivatsiooni otsida soodsamaid lahendusi. Arvatavasti jätkub ka julgeid investoreid, kes numbri liikuvust ära kasutada püüavad ja teenuseoperaatoritena või teenuste vahendajatena konkurentsi lülituvad,? lisas Jaaksoo.
    Soomes on kümmekond teenuseoperaatorit, kellel on kokku umbes miljon klienti ehk veerand turust, numbri liikuvus toimib seal juba aasta.
    ?Soome turul käib praegu nn bilansside võitlus ja sellest tulenevalt võiks järeldada, et järgmisel aastal on tegutsejaid sealsel sideturul vähem kui täna,? ütles Radiolinja Eesti juhatuse esimees Sami Seppänen.
    ?Saunalahti tegutseb hetkel Soomes ning meil ei ole plaanis lähiajal Eesti mobiilsideturule tulla,? ütles Saunalahti Group Oyj kommunikatsioonijuht Tarja Österberg.
    Ajalehe Helsinkin Sanomat andmetel kaotasid sealsed suured operaatorfirmad TeliaSonera, Elisa ja Dna hulga oma kliente väiksematele operaatorfirmadele.
    Elisa kaotas esimeses kvartalis 55 000, Dna 65 000 ning TeliaSonera 107 000 klienti, võitjateks olid aga Saunalahti ja USA firma ACN vastavalt 70 000 ja 160 000 uue kliendiga.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
USA aktsiad jätkasid optimistlikku tõusu
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Suurfirmade palga TOP: mõni teenib preemiaga teise aastapalga
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.