• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 225−0,08%38 760,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,93
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 225−0,08%38 760,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,93
  • 21.09.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tõeline müügiproff ei karda väljuda tavapärase müügi raamidest

Müügiprofiks saamisel on võtmesõnaks raamatutest päheõpitud piirangutest vabanemine. On masendav näha, kuidas paljud müügiinimesed piiravad ennast neile raamatute või koolituste käigus pähe taotavate müügiteooriatega, valemite ja keerukate akronüümidega. Neil on üles kirjutatud patakate viisi sõnastusi, mida nad püüdlikult üle korrutavad, et neid õigel hetkel kliendile sosistada.
Esialgu võib ju tunduda, et päheõpitud sõnastused töötavad tõesti hästi. Tegelikult on säärane lähenemine paljuski ekslik. Kasutades motoorselt konkreetseid sõnastusi, on reeglina võimalik müüa inimestele, kes niikuinii ostaksid.
Harvem esineb olukordi, kus mõne osava sõnastuse abil ei kahjusta müügiesindaja otseselt oma müügivõimalusi ning suudab ümber veenda ka mõne kliendi, kellega see varem poleks õnnestunud. Selle kohta on aga inglise keeles kena ütlemine ?Works the first time?. Proovi samale kliendile sama sõnastusega teine kord müüa ja sinu lähenemine tundub võltsim kui mistahes tavaline müügijutt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paljudele müügiinimestele saavad esimeste edukate tulemustega kuud saatuslikuks ? nad keskenduvad sellele, et sama palju raha teenida. Kahetsusväärselt sageli pidurdub olulisel määral nende eneseharimise ja -täiendamise soov, kuna nad juba on reaalselt just nagu müügigeeniused, kes võiksid õpetada teisi.
Enamasti ei taibata, kui habras on säärane hetkestaatus ning kui ruttu võib mööduda viljakas aeg enese täiendamise ja edasiarendamise osas. Tõelistele müügiproffidele on rahanumber sageli teisejärguline, kuna selle laekumine pangakontole on isegi vältimatu, kui teed oma tööd professionaalselt.
Müügiprofid loevad, õpivad ja uurivad müügiga seonduvat pühendunult ning suudavad tänu sellele kehtestada enesele järjest kõrgemaid nõudmisi, mis tunduvad tavapärasele müügimehele isegi ulmelised.
Tõeliselt head müügiprofid on heas mõttes hullud inimesed, kes kasutavad müümiseks uskumatuid nippe. Mitmed võtted, mida võiks pidada esmapilgul uskumatuks, ohtlikuks või väga raskesti teostatavaks, on tõelisele müügiprofile igapäevased.
Näiteks võib müügiproff luua endast internetti tutvustava video, mille abil erinevate klientideni jõuda. Selleks, et suurendada otsekohe ka selle nägijate arvu, piisab tihti paarist anonüümsest e-kirjast mõnesse hea vaadatavusega telesaadetesse ja kui sa kõik õigesti teed, siis hoolitsevad juba teised inimesed video jõudmise eest kümnete tuhandete vaatajateni.
Säärase võtte tulemusena oled suutnud otsekohe luua rohkem kontakte kui mis tahes tavapärase lähenemisega mitmete nädalate või isegi kuude jooksul.
Mis takistab sinul endal taolisi lähenemisi rakendamast? See ei ole füüsilise võimekuse puudus, intelligentsi puudus või mõni muu raskesti parandatav nähtus ? tegemist on lihtsalt sinu enese hoiakuga, mis takistab sul proovimast unikaalsemaid ja ebatraditsioonilisi müügivõtteid. Loo endale unikaalse müügiprofi kuulsus ja näed, kuidas sinu igapäevane müügitöö muutub oluliselt nauditavamaks ja lihtsamaks.
Arenemine müügiprofiks loob sulle mitmeid eeldusi ka oma teiste eluvaldkondade parandamiseks. Nähes, kuidas suudad jõuda väga heade tulemusteni müügitöös, hakkad esitama enesele ka karmimaid nõudmisi teistes oma elu osades.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteks võib olla heaks mõtteks suitsetamisest loobumine, füüsilise koormuse suurendamine ja tervislikum toitumine. Esmapilgul võib säärane jutt tunduda võltsi ja imalana, kuid kui proovid seda ise, siis ilmselt veendud vastupidises. Kuidas muidu saaksid olla tegija oma töös, kui oled luuser teistes valdkondades?
Tee müügiesindajast müügiprofiks pole lihtne, kuid kui sa seda ei proovi, siis ei muutu kindlasti midagi paremaks.
Müügiprofiks muutumine võtab aega täpselt ühe minuti! See on muutus eelkõige sinu suhtumises ja hoiakutes, mis avaldab mõju sinu tööle ja kõigile teistele eluvaldkondadele.
Olles veendunud selle võimalikkuses, on sul lihtsam alustada oma teed müügiesindajast müügiprofiks. Kasvõi kohe, kui sa seda tegelikult soovid! Miks mitte proovida?
Kui see ei õnnestu, võid jääda edasi tüüpiliseks müügijobuks, kes oma jutuga kliendid närvi või magama ajab ja sa ei ole mitte kübetki kaotanud.
Autor: Villu Parvet

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele