Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Streikijatega tuleb olla karm

    Raudteelaste streik on sisuliselt väljapressimine ning Äripäeva meelest ei tohi Eesti Raudtee anda nende nõudmistele järele.
    Tõstab Eesti Raudtee praegu vedurimeeste palka veel kuue protsendi võrra, kokku 15 protsenti, on töötajatel ka edaspidi kiusatus kasutada oma nõudmiste saavutamiseks samu ekstreemseid vahendeid.
    Ja mitte ainult Eesti Raudtee töötajail. Sama soov võib tekkida ükskõik millise eluala esindajail, kes soovivad paremaid töötingimusi, suuremat palka või mis iganes, mida tööandjad pole neile praeguseks võimaldanud.
    Raudteelaste streik on siin proovikivi ? oma võimeid ja võimalusi saavad proovida nii tööandjad kui ka ametiühingud.
    Seda olulisemaks peab Äripäev otsust, mille teeb streigi lepituskomisjon. Eile õhtupoolikul istusid ühise läbirääkimiste laua taha tööandjate ja ametiühingute keskliidu esindajad ning tüli osapooled.
    Äripäeva trükkimineku ajaks selgust streigi lahendamises veel polnud. Võib-olla liiguvad täna hommikul kõik rongid juba. Võib-olla ka mitte, sest tüli on tõsine. Toimetus siiski loodab, et lepituskomisjon pakub lahendusena kompromissi, mis ei lase väljapressijail end võitjana tunda.
    Põhjus on selles, et kollektiivse töötüli lahendamise seadus pakub välja võimaluse pöörduda juhul, kui tööandja ja töötajad omavahel kokkulepet ei saavuta, lahenduse otsimiseks oma esindusorganisatsioonide poole. Vedurimehed tegid ettepaneku kutsuda kokku lepituskomisjon alles esmaspäeval, siis, kui streik oli kestnud juba mitu päeva ja palju kahju oli juba tekitatud.
    Eesti Raudtee on streigimurdjate abil suutnud hoida rongid liikvel, aga rahalist kahju toob streik kindlasti, kannatab ka ettevõtte maine. Rääkimata sellest kahjust, mida põhjustab töö ekstreemtingimustes.
    Teine põhjus, miks toimetuse arvates tuleks streikijatega karm olla, on see, et Eesti Raudtee vedurijuhtide protestiaktsiooni asusid reedel toetama Edelaraudtee Veeremi OÜ ning eile ka Eesti Raudteelaste Ametiühingu liikmed.
    Eesti Raudtee vedurijuhtide protestiaktsiooni võib veel mõista, eriti kui vaadata töötüli käiku streigini ning Eesti Raudtee juhatuse liikme Riivo Sinijärve osa selles. Kui vedurijuhid tõesti peavad tegema ületunde, neid tasustatakse kehvasti, on streik seaduslik vahend oma õiguste kaitsmiseks.
    Vedurimeeste toetuseks korraldatud streikidele mingit õigustust aga toimetuse meelest pole. Nn toetajatel ei ole oma tööandjaga ühtki kana kitkuda. Aga Edelaraudtee ei saa mitte midagi teha ? ei enda kaitseks ega ole tal ka sõnaõigust Eesti Raudtee ja selle töötajate vahelises tülis. Kollektiivse töötüli seadus jätab toetusstreikide üle otsustamise toetusstreigi algatanud ametiühingu pädevusse.
    Tööandjate Keskliidu juhataja Tarmo Kriisi sõnul on tööandjad toetusstreikide suhtes täiesti kaitsetud. ?Olenemata sellest, et töövõtjate esindajatega on sõlmitud kollektiivleping ja see kehtib, ei ole ettevõttes tagatud töörahu. Üks päev toetatakse meditsiinitöötajaid, teine päev riigiametnikke,? iseloomustab Kriis olukorda.
    Raudteelaste streigist on kõigil midagi õppida ? tööandja ei saa enam vaadata töötajaile ülalt alla; töötajad kogevad, et nad ei ole asendamatud, et väljapressimine ei ole hea vahend oma soovide saavutamiseks. Ja riik seda, et seadused tagaks tasakaalu töösuhetes. Praegu seda pole ? tegelikult seisab meie majanduse konkurentsivõime vahedal noateral.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
USA aktsiaile tähtis nädal algas börsiindeksite tõusuga
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.