• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,08%38 769,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,11
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,08%38 769,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,11
  • 04.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti firma pakub naabritele vaguniremonti

?Meie mõte on kogu aeg olnud saada piirkonna juhtivaks veeremiremondi ettevõtteks,? ütles ASi Ühinenud Depood juhataja Gunnar Zirk.
Eestis täna teist sellist ettevõtet, kes teeks vagunitele kapitaalset uuenduskuuri, tema sõnul ei ole. Kuna kohapeal on vajadus taolise teenuse järele piiratud, pakub Eesti firma vagunite täisremondi teenust lisaks Lätile ja Leedule ka Venemaale.
Oktoobriraudtee on juba Eesti firma kliendiks hakanud, kuid kavas on Venemaa osa kogu aeg suurendada. Eelmisel aastal oli remondis kolm Vene vagunit, tänavu tuleb selleks arvuks neli. Jõuda tahaks 10?20 vagunini aastas, rääkis Zirk. Kokku suudaks ettevõte praegust tootmisbaasi mahtu arvestades uuendada aastas kuni 25 vagunit. Ühe vaguni remondi maksumus on 1,5?3,5 miljonit krooni. Ühinenud Depoode kolmes remondibaasis on 210 töötajat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Kõik eeldused tootmise laiendamiseks ja kvaliteedi Euroopa tasemele viimiseks on loodud,? sõnas Zirk.
Pakutava teenuse tutvustamiseks väljaspool Eestit on komplekteeritud Tallinna?Moskva rong nelja äsja põhjaliku uuenduskuuri läbinud vaguniga. Selle ehteks on Imperaatori salong. Ühe otsa eest selles luksuslikus vagunis tuleb kuueliikmelisel seltskonnal välja käia 25 000 krooni, edasi-tagasi sõidu eest aga 36 000 krooni.
Edelaraudtee juhi Henn Ruubeli sõnul rohkem kui neli-viis korda kuus siiski kallist vagunit ei tellita. Rohkem soovitakse seejuures luksuslikes tingimustes sõita Moskvast Tallinna, vastupidine suund on vähem populaarne.
Täiesti uue välimuse ja sisustuse on saanud 20 istekohaga restoranvagun. Renoveeritud on veesüsteem ja köögitehnika, vagun muudetud helikindlamaks. Kokku läks restorani remont maksma 3,5 miljonit krooni. Veel saab Tallinna?Moskva kiirrongi koosseisus näha uuendatud iste- ja tavalist kupeevagunit. Esimeses on kohti 54, teises 36. Ka need vagunid on nüüd varasemaga võrreldes mugavamad, valgemad ja vaiksemad. Kupeevagunisse on reisijate paremaks teenindamiseks paigaldatud vaakumtualett.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele