• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • 19.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liviko suurendas turuosa 60 protsendini

Liviko müüs Viina Liidu andmetel Eesti siseturul selle aasta üheksa kuuga 5,6 miljonit liitrit kanget alkoholi, mis on üle miljoni liitri rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. Sellega suurendas turgu valitsev ettevõte oma turuosa Eestis veel 2,5 protsendipunkti võrra.
Teisel kohal on, nagu ka aasta eest, Ofelia, kolmandat kohta hoiab Onistar, neljas on Remedia ja viies Liiwi Heliis. Müük on kasvanud kõigil viiel Eesti juhtival alkoholitootjal, vaid Ofelial on üheksa kuu tulemused tänavu veidi halvemad kui eelmisel aastal.
Kokku on Eesti tootjad müünud tänavu kohalikul turul 9,4 miljonit liitrit kanget alkoholi, mis on 18,3 protsenti enam kui mullu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka kange alkoholi ekspordi osas juhib pingerida Liviko. Kokku oli Eesti alkoholitootjate eksport jaanuarist septembrini 3,3 miljonit liitrit, mis on 0,7 miljoni liitri võrra mullusest vähem.
Liviko turundusjuhi Janek Kalvi sõnul pole turuosa suurendamine eesmärk omaette. "Hindame selle praegu optimaalseks, pingutused suuname pigem tootegruppide arendamisse ja kvaliteedi tõstmisse," lausus ta.
Mahu kasv kangete alkohoolsete jookide turul on tema hinnangul toimunud turismikaubanduse hoogustumise tõttu ja sisemaine tarbimine kasvutendentsi ei näita. Liviko andmetel moodustab salaalkohol praegu hinnanguliselt 25 protsenti viinaturust.
"Hetkel valmistume juba aastalõpuks. Kolmas kvartal on alkoholikaubanduses tavapäraselt hüppeliselt suure müügikasvuga, millele lisaks on tänavu oodata ka turistide suurenenud nõudlust," rääkis Kalvi.
Viina Liidu juhatuse esimehe Aleksander Skoblovi sõnul on maist alates müüginumbrid järsult tõusnud: mais oli juurdekasv eelmise aasta sama kuuga võrreldes 27%, juunis 29%, juulis 37% ja augustis koguni 46%. "Loodan, et neid arve vaadates ei hakata rääkima, et Eesti rahvas on pärast Euroopa Liitu astumist veelgi rohkem jooma hakanud. Põhjuseks on ikka meie põhjasõprade viinaralli," selgitas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele