• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,72%38 604,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,72%38 604,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • 19.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Võrguäri Eestis kiratseb

ITees aasta aega tagasi avaldatud Eesti online-kaubanduse edetabelis figureeris seitse kodumaist internetikauplust. Tänavune TOP valmis vaid viie firma andmete analüüsil. Ravimite hulgimüügikeskkond magnum.ee ja Viljandist pärit interneti sisustuspood on24.ee seekordses edetabelis ei osale (kuigi edasi tegutsevad mõlemad). Ülejäänud viis firmat on samad kui aasta eest, vaid järjekord on veidi muutunud.
Miks on Eestis nii napilt vähemalt kaks järjestikust majandusaastat tegutsenud võrgukauplusi, mis ei pelga oma äritulemusi avaldamiseks saata? Üks põhjus võib olla see, et internetipoodide põhikäive ei tule siiski veebist, vaid näiteks pärispoest. Selles suunas on liikumas nii tänavu kui ka mullu esikolmikusse kuulunud raamatukoi.ee, ennustades järgmiseks aastaks oma pärispoele suuremat käivet kui internetiärile. Online-kaubanduse edetabelisse pääsemiseks peab konkreetne internetikeskkond andma firma käibest üle poole.
Zebra Infosüsteemide tegevjuht Peeter Tamm näeb kiratseva e-äri ühe põhjusena seda, et Eesti internetikasutajate hulk pole piisavalt suur. Ligi pooltele elanikest pole internet nii kättesaadav, et sealt midagi osta. Kuna internetikasutajate arv pidevalt suureneb, siis peaks ka veebipoode juurde tekkima. Internetiäri hüppelist arengut takistab tema sõnul kliendi soov kaupa n-ö katsuda ja otsekontakti puudumine ostja ning müüja vahel. Seda viimast probleemi parandab aga just interneti ja veebiteenuste kiirem areng, siis harjuvad inimesed ka sellega, et kesklinna raamatupoodi või tehnikakauplusesse mineku asemel võiks näiteks hoopis kodus filmi vaadata ning vajaliku ostu internetis sooritada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele