Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ÄL: Tühjalt seisvale Raadi lennuväljale tuleb hiiglaslik tööstus- ja elurajoon
Kasutult seisvale Raadi lennuväljale ja selle ümbrusse on Tartu vallal kavas rajada suur tööstuspark, kaubanduspinnad, uus elurajoon ning spordirajatised.
Visiooni kohaselt jääb uute rajatiste alla ligi 500 hektari suurune maa-ala, mis moodustab suuruselt umbes viiendiku Tartu linnast, kirjutab Ärileht.
Kuigi kogu üldine visioon asjast on veel Tartu valla arengukava tasandil, moodustab projektist kõige konkreetsema osa 69 hektari suurune tööstusküla. Selle tarbeks on Tartu vallal kavas eraettevõtetele eraldada esialgu 27 krunti suurusega 6600 ? 40 000 ruutmeetrit.
Esimeste ettevõtetega on vald juba käed löönud ning juhul, kui omavalitsusel õnnestub erinevatest fondidest raha saada, algab vajaminevate infrastruktuuride ehitus juba järgmise aasta kevadel. Infrastruktuuride rajamiseks on vallal kavas esimeses etapis kokku kulutada kümne miljoni krooni ringis.
Raadi lennuväljale kavandatav tööstuspark moodustab siiski ainult ühe osa ambitsioonikast ettevõtmisest. Seetõttu rõhutavadki valla juhid, et oluline on just projekti eri osade ühine ning üksteist toetav funktsioneerimine. Vallaametnike sõnul võib kogu projekti iseloomustada ka kui täiesti uue linnaku teket, sest arengukava kohaselt peab umbes 500 hektari suurusele maa-alale mahtuma veel ka uus elamurajoon, mitu spordihalli, kaubandus- ja hotellipinnad ning kõige tipuks täismõõtmetes 18rajaline golfiväljak, mis üksi laiub umbes 60 hektaril.
Vallajuhtide sõnul on eraettevõtete huvi nii vaba aja, tööstus- kui ka kaubandusprojektide arendamise vastu suur. Ainus pidur on see, et enne ASi Raadi Lennujaam täielikku likvideerimist ei saa nimetatud aladele midagi ehitada. ?Hetkel on ettevõte likvideerimisel. Tõenäoliselt sel aastal veel selle asjaga ühele poole ei saa,? arvab abivallavanem Aimar Leht.