• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,56%6 016,25
  • DOW 300,62%42 476,99
  • Nasdaq 0,62%19 642,03
  • FTSE 1000,22%8 853,82
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,38
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,56%6 016,25
  • DOW 300,62%42 476,99
  • Nasdaq 0,62%19 642,03
  • FTSE 1000,22%8 853,82
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,38
  • 29.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kellelt kingiabi küsida?

Ainukesena 13 aastat selles vallas turul tegutsenud Roi kliendibaasis on näiteks umbes 1500 klienti. Väiksemad ärikingifirmad on keskendunud pigem ühele-kahele ettevõttele, mis sageli kuuluvad tuttavatele, keda siis ärikinkidega varustatakse.
Mida eelkõige kliendile pakutakse?
?Kliendile pakutakse eelkõige seda, mida klient tahab,? naerab ASi Roi juht Andrus Poksi. ?Tegelikult oleme jaganud kliendisoovid kolme kategooriasse: esiteks, oma firma tarbeks ? firmasümboolikaga töörõivad, ukse- ja nimesildid, dokumendikaaned jms; teiseks need tooted, mis lähevad klientidele jagamiseks (toode odav ning kogus suur, jagatakse igal võimalusel), ja kolmandaks partneritele, VIP-klientidele. Sel juhul on toode kallis ning kogus mõõdukas ? kingitakse vaid parimatele.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Firmakingituse tähtsus suureneb aasta-aastalt, sest igas valdkonnas tiheneb konkurents ning seetõttu on igasugune alternatiivne klientidele silma- ja meeldejäämine hädavajalik. Samas, kui mujal maailmas võetakse firmakingitust kui turunduse loomulikku ja asendamatut osa, siis Eesti firmad on alles poolel teel sellise mõttemaailmani.
?Fakt on ka see, et kui mujal ei tähtsustata kingitava toote praktilist poolt, siis Eestis on see pigem kõige olulisem näitaja,? tõdeb Poksi. ?Tavaliselt soovitakse firmakingitusega teadvustada avalikkusele ettevõtte nime, brändi, konkreetset toodet, sündmust jms. Sageli kasutatakse reklaamivaid kingitusi ka lisaväärtusena ? näiteks mobiiltelefoni ostjale antakse kaelapael lisaks. Klient on saanud midagi kauba peale ning kui on välimuselt vastuvõetav, siis kannab seda innuga, samas reklaamib sellega toote müüjat.?
Roi kogemuste kohaselt on keskmine väikefirmade kingituste aastaeelarve umbes 20 000?30 000 krooni. Samas suurfirmadel ulatuvad summad kampaaniate korral sadadesse tuhandetesse kroonidesse.
?Igihaljas ja vaieldamatu soosik on kirjutusvahend, kuna see on odav ja seda saab palju. Siiani on populaarsed ka kaelapaelad, kruusid, särgid, mütsid, helkurid,? loetleb Poksi ja lisab, et rahvusvaheline reegel on, et klientidele jagatav ehk odav kingitus ei tohiks üldjuhul maksta üle ühe euro. Eestis on sama number umbes 10 krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele