Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    GM lisas konkurentsi universaalide turul

    Opel Astra Caravan on olnud üks enimmüüdud universaalautosid Eestis. Eriti ettevõtjate seas, kes vajavad liikumiseks säästlikku autot, mis samas mahutaks vajadusel ka piisavalt kaupa. Uue Astra turulejõudmisega tekkis neist paljudel kohe küsimus, kas uut Astrat saab ka universaalkerega. Saab küll, ehkki mitte kohe, vaid alles aasta lõpus.
    Chevrolet Lacetti SW on aga tähelepanuväärne auto selles võtmes, et siiani ei ole ükski Korea autotootja pakkunud väike-keskklassi universaali. On viieukselisi luukpärasid, mis peaaegu universaali mõõdu välja annavad, kuid see pole ikka päris see.
    Auto ise on oma loomult lihtne ning tehnika põhineb üsna paljuski Opelil. Seega vana järeleproovitud asi, mille remont on jõukohane peaaegu igale automehaanikule.
    Samas käib temaga kaasas Korea autole omane hind: universaalkerega väike-keskauto täiesti liikumisvõimelise 1,6-liitrise bensiinimootoriga on saadaval vähema kui 200 000, täpsemalt 191 000 krooni eest. Kõige tipmine mudel maksab 241 400 krooni, millest paljude universaalsete konkurentide hinnad alles algavad. Miinuseks on esialgu diiselmootorite puudumine mudelivalikust, sest ettevõtjatele on see üheks eelduseks. Samas kui vaadata diiselkütuse hindasid, siis kas enam nii väga ongi?
    Opel Astra universaalversiooni on Eesti ettevõtjad hästi omaks võtnud. Eriti diiselmootoriga mudeli, mis on säästlik ja näidanud end igati vastupidavast küljest. Kas sama saab öelda ka uue Astra Caravani kohta, näitab aeg ja auto järeleproovimine karmis tegelikkuses. Igatahes huvi uue Caravani vastu on juba täna suur, autod jõuavad klientideni selle aasta lõpus.
    Mille poolest on uus parem kui eelmine? Trendikas välimus, siseviimistlus ning tipptasemel turvalisus on asja üks külg. Teine külg on aga jõuallikad, mida senise kolme asemel tuleb mudelinimistusse koguni seitse. Bensiinimootoritest on 1,4-liitrine jäänud samaks, 1,6-liitrine on juurde saanud 5 hj. Lisandunud on 1,8-liitrine ja 125hobujõuline jõuallikas ning kaks kaheliitrist turbolaaduriga mootorit. Neist ühel jõudu 170 ja teisel 200 hj.
    Diiselmootoreid leidis Eestis müüdavate eelmise põlvkonna Caravanide nimistust vaid ühe ? 1,7-liitrise. Uuele Astrale lubavad maaletoojad aga koguni nelja varianti: kahes versioonis 1,7-liitrised (80 ja 100 hj) ning kahes versioonis 1,9-liitriseid (120 ja 150 hj). Viimaseid, tõsi küll, alles tuleval aastal, kuid isegi aasta lõpust müügile jõudvad 1,7-liitrised Jaapanis välja töötatud Isuzu mootorid on senisest 70hobujõulisest võimsamad.
    Praegu saab osta eelmise Caravani alates 169 700 kroonist, diiselmootoriga variant maksab 208 800 krooni. Uue hinnad hakkavad 1,4-liitrise puhul alates 211 900 kroonist, diiselmootoriga mudel maksab vähemalt 244 600 krooni.
    Korea autotootjad on siiani esinenud väike-keskklassis peaasjalikult vaid sedaanide ja luukpäradega, ühtegi korralikku universaalkerega autot pole siiani pakkunud ei üleöö Chevrolet?ks muutunud Daewoo, Hyundai ega ka Kia. Viimase uue mudeli Cerato luukpäraversioon on küll juba üsna universaalauto moodi, aga tegemist on siiski luukpäraga.
    Selles osas on Chevrolet Lacetti SW saabumine teatud mõttes ajalooline moment. Ja tuleb tunnistada, et proovisõidul pakkus see auto pigem positiivseid emotsioone. Ta ei üllatanud mitte millegagi ning see iseenesest oli juba positiivne. Kõik toimis nii nagu ühele korralikule tänapäeva uuele autole kohane, müratase, juhimugavus ? kõik oli paigas. Isegi tagaistmete allaklappimine käis selle võrra nobedamalt, et istmepatja ei saa üles tõsta ja ehkki seljatoed jäävad kerge kalde alla, on see piisavalt väike, et häiriks.
    Lacetti peamiseks miinuseks on väikene mootorivalik. Kui luukpäral on kolm bensiinimootorit, siis universaalil vaid kaks. 1,4-liitrine jõuallikas on lihtsalt oma nõrkuse tõttu välja jäänud, ehkki olgem ausad, ega 93 hobujõudu universaalkerega väike-keskklassi auto jaoks poleks sugugi kõige lootusem kooslus.
    Mootorivalik piirdub seega 109 hj 1,6-liitrise ja 122 hj 1,8-liitrisega. Diiseltoitel jõuallikat vähemalt esialgu Lacetti mudelivalikust ei leia.
    Lacetti üheks suuremaks plussiks on aga tema lihtsus ja korralik baasvarustus. 191 000 krooniga saab kättte 1,6-liitrise mootoriga auto, mille baasvarustuses on muu hulgas ABS-pidurid, eesmised elektriaknad, elektriliselt reguleeritavad peeglid, kaks turvapatja ja stereo.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.