Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Analüüsige kodulehte läbi kliendi silmade

    Kodulehekülg on kõigil endast lugupidavatel firmadel. Olukorda võib võrrelda WC olemasoluga kontoris ? väga hea, et see on, kuid kahjuks ei loo see püsivat konkurentsieelist, mida teistel poleks. Küsimuseks on see, kas kodulehekülg on müüv või mitte. Müüvat kodulehekülge eristab tavalisest nii sisulise kui ka vormilise külje piisav läbimõeldus, mis püüab potentsiaalseid kliente.
    Tegemist ei ole raketiteadusega, mille eelduseks oleks turundusgurude kaasamine, või eripärase kunstiprojektiga, mis eeldab aastatepikkuse disainipraktikaga eriliste inimeste osalust. Enamasti tehaksegi palju vigu seoses kummalise sisemise sunniga üle pingutada. Alljärgnevalt toon mõned mõtted, millest on olnud praktilist kasu kodulehekülgede muutmisel müüvamaks.
    Mitmete Eesti kodulehekülgede kujundus on liiga keerukas. Mõnel süvadisaini gurul õnnestub siiamaani välja pakkuda kujundusideid, mis müüvad küll kliendile, kuid ei müü lahenduse tulevastele külastajatele. Uimastatult kordavad disainiguru ja kliendi esindaja koos maagilisi sõnu: ?Loome täiesti eristuva kujundusega kodulehekülje, mida pole varem tehtud...? Tulemuseks on enamasti kõige vähem müüvad lahendused, mida olen oma internetipraktikas kohanud. Friigilik disain on võrreldav maakaardiga, mis on kanepiuimas kunstniku poolt üle maalitud ning kaotanud seetõttu praktilise väärtuse. Siiamaani kohtab internetis sageli lahendusi, mida isegi veebiga igapäevaselt tihedalt kokku puutuvad inimesed ei suuda normaalselt kasutada. Kui mõelda tüüpilise Eesti väiksema või keskmise ettevõtte kliendi peale, siis on olukord üpris nutune.
    Kujundus on sageli kordades müüvam, kui see on lihtne, kohati isegi väga lihtne ega ehmata tavakasutajat eluvõõra navigeerimise loogikaga. Kõikvõimalikud uued ja väga vinged tehnoloogiad on toredad, aga ainuüksi sellepärast, et need olemas on, ei pea neid kõiki kohe teie kodulehel veel kasutama. Ka teie firma koduleht võib olla klientide jaoks mittemüüv just sellepärast, et seal on kujundusega pehmelt öeldes üle doseeritud.
    Paljude administreeritavate kodulehekülgede puhul jääb mulje, et külastajat üritatakse hulluks ajada. Arusaamatuks jääb, mida kodulehekülg soovib kasutajale öelda. Tegemist on justkui teeviidaga, millel on igasse ilmakaarde suunatud mitmeid erinevaid silte. Inimene seisatab korraks viida ees ja läheb nõutult edasi ? täpselt sama juhtub kodulehekülge külastava potentsiaalse kliendiga.
    See, et teil on kodulehe avalehel võimalik välja tuua kümneid erinevaid alajaotusi, ei tähenda siiski, et te neid kõiki ka seal viitama peaksite. Enamasti satub potentsiaalne klient teie kodulehele hetkeks ning kui ta siis kohe segadusse ajada, lahkub ta nõutult. Kodulehekülg võib olla mahukas, kuid selle esilehel peavad olema vaid kõige vajalikumad viited, mille võtmesõnaks on lihtsus.
    Soovitan teha kodulehekülje avalehega niinimetatud kümne sekundi test. Selle testi käigus peaks suutma teie 10?15aastane laps leida koduleheküljelt etteantud valdkonna (näiteks tooted, uudised vms).
    Kui ta sellega toime ei tule, on olukord halb. Siit ka soovitus: kui te kliendina administreerite oma kodulehte, siis ärge süüdistage sisuhalduse süsteemi või kujundajat selles, et kliendid satuvad segadusse.
    Kodulehekülje külastaja ei mõtle nagu firmajuht, disainijumal või turundusguru. Isegi siis, kui koduleht pole kujunduslik ulme ja viidete arv avalehel jääb mõistuse piiresse, on võimalik teha mitmeid veebikülje müüvuse jaoks fataalseid vigu. Pole vaja välja mõelda oma keelt, et külastajaid üllatada. Kui tahate veebis firmat tutvustada, nimetagegi see ?Firma tutvustus?. Pole vaja demonstreerida kreatiivsust sellega, et asendate need lihtsad sõnad segase väljendiga. Kliendid tahavad meist aru saada. Kui vaja, kummarduge madalale ja laskuge oma külastajaga samale tasemele, ärge vaadake talle ülbelt ülalt alla. Olge sõnastuses võimalikult arusaadav, kliendid ei viitsi õppida n-ö teie keelt.
    Olge oma kodulehe suhtes kriitiline ja viige läbi väike emotsioonide jälgimise test. Kutsuge internetti ühendatud arvuti juurde erinevaid inimesi, kes ei erine olulisel määral teie klientidest, ja paluge neil minna teie firma kodulehele. Protsessi käigus ärge pöörake niivõrd tähelepanu sellele, mida näete ekraanil, vaid sellele, mis peegeldub inimese näos.
    Tabate võrdlemisi lihtsasti ära emotsiooni, mida teie koduleht tekitab. Vahel justkui ei tekigi emotsioone ja ka see on oluline informatsioon. Kui inimese näolt peegeldub nõutus või segadus, siis soovitan uurida selle põhjuseid. Inimene ei viitsi koduleheküljel aega viita, kui sellest tekkiv emotsioon on pigem negatiivset laadi.
    Kodulehe külastajate ilmed ütlevad teile palju kasulikku ning tänu sellele võite kohati jõuda ka õõvastava tõdemuseni: tellijapoolne firmajuht on ainuke isik, kes teatud kodulehe osade peale rahulolevalt muheleb, kliendid ja paljud teised külastajad võivad sarnaseid leheosi nähes muutuda nukraks või tüdinuks. Otsustaja võib olla kodulehele pannud oma lähenemise ja soovid ning tulemus vaimustab vaid teda ennast, kuid mitte potentsiaalseid külastajaid.
    Teie firma kodulehte näevad paljud külastajad, kellest osa moodustavad võimalikud kliendid. Kuid kodulehe kohta on midagi öelda kõigil külastajatel, ka neil, kes pole tegelikult teie kliendid. Oleme isegi kuulnud arvamusi vähemalt poole tuhande erineva enda valmistatud lehe kohta. Need arvamused on sageli väga erinevad.
    Pole kodulehekülje lahendust, mis meeldiks ühtaegu turundusproffidele, müügiinimestele, teie konkurentidele, klientidele ja lõpuks ka firmajuhi naisele. Siinkohal tekibki olukord, kus mitmed otsustajad teevad saatusliku vea. Nad asuvad kuulama kõiki arvamusi ning usuvad siiralt, et kui kõrvaldada kodulehelt puudused, mida iga osapool välja toob, muutub lahenduse tase paremaks.
    Kõigi arvamuste ärakuulamine ja arvesse võtmine on tegelikult nonsenss, mis on võrreldav sõiduauto loomisega, mis meeldiks ühtaegu kõikidele naistele ja meestele. Lihtsaks, aga toimivaks soovituseks on kuulda klientide arvamust ning mitte liialt muretseda teiste rohkete osapoolte n-ö konstruktiivse kriitika pärast. Energia, mis kulub kõigi sääraste arvamuste analüüsimiseks, tuleks suunata hoopis oma klientidelt sisulise tagasiside saamisesse.
    Võttes arvesse ülaltoodud arvamusi, on võimalik muuta nii mõnigi kodulehekülg müüvamaks. Tuleb lihtsalt suuta ületada oma isiklikust arvamusest tingitud piirangud ning mõelda suuremas plaanis.q
    Autor: Villu Parvet
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.