Seega usume, et keskkonnasõbralik reisirongiliiklus säilitab ka uuel aastal ühistranspordi turul konkurentsivõime,' ütles Ruubel. Peamised kuluartiklid, mis sunnivad Edelaraudteed hindu tõstma on kütuse- ja metalli hindade tõus ning lisanduv kütuse aktsiisi tõus.
Edelaraudtee reisijateveodirektori Kalvi Pukka sõnul maksab praegu tavaklassi täispilet 38,5 senti kilomeeter, uuest aastast on see 43 senti kilomeetri kohta ehk 4,5 senti enam. 'Suuremate keskuste vahel oleme pileti hinna määramisel arvesse võtnud valitsevat turolukorda ning muid sõitjate jaoks tähtsaid näitajaid, nagu näiteks sõidusagedus, -kiirus ja mugavus.
Sellest tingituna kallinevad rongipiletid mõnedel liinidel keskmisest enam, teistel suundadel on hinnatõus keskmisest väiksem,' lisas Pukka.
Uuest aastast hakkab Tallinna?Tartu rongiliini tavaklassi täispilet senise 70 krooni asemel maksma 75 krooni ning teise klassi pilet ligi 80 krooni.
Tallinna?Viljandi rongiliini tavaklassi täispilet kallineb praegusega võrreldes üheksa krooni. Tallinna?Jõgeva liinil 12, teises klassis reisides 10 ning Tallinna?Narva suunal kõige enam - 25 krooni.
Varasemaga võrreldes muutub Pukka sõnul ka soodustuste kord. 'Uue hinnakujundusega soovime tõsta efektiivsust, hajutada tippkoormust ning saavutada seda, et sõitjaid oleks rongides ühtlasemalt,' ütles Pukka.
2005 aastast hakkab kehtima piletihinna alampiir, mis on viis krooni sõltumata läbitavast vahemaast. Ka hinnasoodustused algavad viiest kroonist, mis tähendab seda, et kui varem pidi 50-protsendilist sõidusoodustust omav reisija maksma 10 kroonise pileti eest viis krooni, siis uuest aastast tuleb maksta mõnevõrra rohkem ehk kaheksa krooni, selgitas Pukka.
Kui paegu saavad pensionärid nädalapäevast sõltumata osta täispileti 50-protsenti soodsamalt, siis uuel aastal kehtib 50-protsendiline soodustus esmaspäevast neljapäevani. Reedest pühapäevani hakkab pensionäridele kehtima 30-protsendiline sõidusoodustus.