Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Metallimüüja Viktor Levada asutas vanametalli kokkuostu firma
Martõnovi sõnul on see loogiline jätk Levadia OÜ tegevusele. Levadia müüb musta metalli ja metalltorusid. Levadia klientidel tekib ikka ülejääke ja miks siis mitte neid kokku korjata, selgitas Martõnov, kelle sõnul on otsimiseks sobiv koht sadam, kust vanametalli hakata välja viima.
Vanametalli hind on alates eelmisest aastast kasvanud kaks korda.
EMEXi juhatuse esimehe Ilmar Jõgi sõnul teab ta Viktor Levada plaanist. ?Loogiline, et see, kes tegeleb metalli müümisega, hakkab kokku ostma ka vanametalli,? ütles Jõgi.
Jõgi hinnangul on uuel firmal raske turule tungida, esimesel aastal võib ta arvestada kõige rohkem 5 protsendiga turust. Jõgi põhjendas seda asjaoluga, et neil pole praegu oma platse vanametalli kogumiseks ja sorteerimiseks ega vajalikku tehnikat, see kõik nõuab aga kümneid miljoneid kroone investeeringuid.
Vanametalli väljaveoga tegelevad praegu Eestis Lõunasadam Paldiskis ja BLRT-le kuuluv sadam, kus juba tegutseb BLRT tütarettevõte Refonda.
Jõgi avaldas kahtlust, kas need sadamad on valmis uut metallifirmat vastu võtma. Jäävad üle veel Kunda ja Sillamäe sadam, mille puhul on probleemiks see, et nad jäätuvad.
Jõgi hinnangul korjatakse igal aastal Eestis kokku 400 000 tonni vanametalli kogumaksumusega 1,5 miljardit krooni.