• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.12.04, 12:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi tolli ekstöötaja: ?Estoniaga? veeti katastroofi eel salajast sõjamaterjali

Rootsi tolli endine töötaja Lennart Henriksson ütles, et uppunud ?Estoniaga? veeti salajast Vene sõjamaterjali, mida Rootsi tollil polnud luba avada.
See salajane last lasti läbi kõrgema juhtkonna korraldusega, ütles kümme aastat vaikinud Lennart Henriksson, kes on töötanud Stockholmi tollis 38 aastat, edastas Rootsi televisioon STV.
?Septembri keskel, kas 12. või 13. septembril kutsuti mind otsese ülemusega tolliülema juurde, kes ütles, et ?Estoniaga? saabub auto, mida ei tohi kontrollida. Ta andis mulle ka selle auto numbri,? ütles Henriksson.
Tavaliselt kontrollis Rootsi toll kõiki Eestist saabunud autosid. Selline korraldus oli Henrikssonile esmakordne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui mainitud autoparvlaev 14. septembril saabus, vestles ta juhiga, kelle nimeks oli registreeritud Frank Larsson. Auto oli Volvo 745.
?Avasin siiski mõne kasti ja neis oli sõjaline elektroonika,? ütles Henriksson.
Ta uuris selle auto registreerimisnumbrit ja selgitas välja, et auto kuulus firmale Ericsson Access AB.
20. septembril saabus parvlaevaga uus salajane autokoorem. Ka seal nägi Henriksson mõnda kasti vaadates sõjalist elektroonikat.
Nüüd on põhiküsimus, kas ka õnnetusööl oli ?Estonia? pardal salajase lastiga auto.
See, et ?Estonia? vedas vahetult enne katastroofi Rootsi kaitseväe tollase ülemjuhataja Ove Wictorini teadmisel salajast sõjamaterjali, ei saanud rahvusvaheline uurimiskomisjon kunagi teada, edastas STV.
Sören Lindman oli Rootsi kaitseata?ee Balti riikides 90. aastate algul. Tema ülesanne oli jälgida, mis pärast NSV Liidu lagunemist oli järel sellist sõjaväematerjali, mis võis Rootsi kaitseväele huvi pakkuda. Tema andmeil olid venelased selleks ajaks Balti riikidest huvitavamad asjad juba minema viinud, kuid see-eest oli moodsaid seadmeid lähedal asuvas Leningradi oblastis.
Samas Sören Lidman väidab, et ta ei tea 14. ja 20. septembri veostest midagi. Seetõttu ta arvab, et asjaga võis olla seotud Rootsi kaitseväe luureteenistus KSI.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele