Eile avati liikluseks Vana-Pärnu sadama juurdesõidutee, mis peaks vanapärnakate elu senisest mugavamaks tegema, sest kaubavedu kulgeb nüüd elamutest eemal.
Pärnu linnale väga olulise objekti valmimist tähistama ja linti lõikama kogunes arvukas seltskond eesotsas maavanema kohusetäitja Toomas Kivimägi, Pärnu linnapea Väino Hallikmägi, linnavolikogu esimehe Margus Tammekivi ja Audru vallavanema Rein Talisooga, rääkimata muudest ettevõtmises osalenud ametimeestest ja Pärnust valitud riigikogulastest. Kohal olid sadama suuromanik Rein Kilk ning sadama teised omanikud ja juhtfiguurid, kirjutas Pärnu Postimees.
Avamisele tulnute hulgast ei puudunud Vana-Pärnu elanikudki, kellele uue tee valmimine vast kõige enam rõõmu valmistas.
'See oli kole küll, kuidas suured masinad otse majast mööda sõitsid, nii et kõik värises. Vahel äratasid ööselgi üles, kui mõni juht kõvemini pidureid vajutas,' rääkis oma senistest kannatustest Vana-Pärnu elanik Urve.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tee avamisel kõnelnud tuletasid meelde, et selle ehitus pole läinud sugugi libedalt ega tõrgeteta ning on jõudnud aja jooksul peale tee-ehitajate tööd anda ka juristidele.
Tee valmimise esialgseks tähtajaks kirjutati küll 31. detsember 2002, kuid märksa reaalsem oli tee valmis teha 2003. aasta suvel. Siis aga pani töö toppama ootamatult esile kerkinud maavaidlus.
Sadama suuromanik Rein Kilk ütles, et sadama käekäiku ja majandustulemusi uus tee märgatavalt ei mõjuta ja tegemist on eelkõige sotsiaalse ettevõtmisega Vana-Pärnu elanike huvides, keda suurte kaubaautode liiklus läbi elurajooni häiris. Ehkki tee-ehituse tellija oli Pärnu linn, rahastati projekti sadama makstud dividendide arvel.
Sadamatee ehitusele on praeguseks kulunud 18,8 miljonit krooni. Tuleval aastal saab tee 2,6 miljoni krooni eest lõppviimistluse.