• OMX Baltic0,17%300,47
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,28%1 197,36
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 757,5
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • OMX Baltic0,17%300,47
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,28%1 197,36
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 757,5
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • 22.12.04, 08:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu PM: Vana-Pärnu sadama teel algas liiklus

Eile avati liikluseks Vana-Pärnu sadama juurdesõidutee, mis peaks vanapärnakate elu senisest mugavamaks tegema, sest kaubavedu kulgeb nüüd elamutest eemal.
Pärnu linnale väga olulise objekti valmimist tähistama ja linti lõikama kogunes arvukas seltskond eesotsas maavanema kohusetäitja Toomas Kivimägi, Pärnu linnapea Väino Hallikmägi, linnavolikogu esimehe Margus Tammekivi ja Audru vallavanema Rein Talisooga, rääkimata muudest ettevõtmises osalenud ametimeestest ja Pärnust valitud riigikogulastest. Kohal olid sadama suuromanik Rein Kilk ning sadama teised omanikud ja juhtfiguurid, kirjutas Pärnu Postimees.
Avamisele tulnute hulgast ei puudunud Vana-Pärnu elanikudki, kellele uue tee valmimine vast kõige enam rõõmu valmistas.
'See oli kole küll, kuidas suured masinad otse majast mööda sõitsid, nii et kõik värises. Vahel äratasid ööselgi üles, kui mõni juht kõvemini pidureid vajutas,' rääkis oma senistest kannatustest Vana-Pärnu elanik Urve.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tee avamisel kõnelnud tuletasid meelde, et selle ehitus pole läinud sugugi libedalt ega tõrgeteta ning on jõudnud aja jooksul peale tee-ehitajate tööd anda ka juristidele.
Tee valmimise esialgseks tähtajaks kirjutati küll 31. detsember 2002, kuid märksa reaalsem oli tee valmis teha 2003. aasta suvel. Siis aga pani töö toppama ootamatult esile kerkinud maavaidlus.
Sadama suuromanik Rein Kilk ütles, et sadama käekäiku ja majandustulemusi uus tee märgatavalt ei mõjuta ja tegemist on eelkõige sotsiaalse ettevõtmisega Vana-Pärnu elanike huvides, keda suurte kaubaautode liiklus läbi elurajooni häiris. Ehkki tee-ehituse tellija oli Pärnu linn, rahastati projekti sadama makstud dividendide arvel.
Sadamatee ehitusele on praeguseks kulunud 18,8 miljonit krooni. Tuleval aastal saab tee 2,6 miljoni krooni eest lõppviimistluse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele