• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lastest on sirgunud tänavakaagid

    Sõbralikest lastemultifilmi tegelastest on sirgunud tänavakaagid. Tõtt-öelda on samaks jäänud vaid manga-stiil, tegelaskujud ning keelekasutus on hoopis teised. Küllap ei toonud titemultifilm kõnekaardiostjaid. Arvan, et viga polnud reklaamides, vaid valesti valitud sihtrühmas. Suurepärase 7?9aastaste reklaamiga püüti hoopis 14aastaseid.
    Võib-olla vahetati aga hoopis sihtrühma. Võib-olla kasvasid reklaamitegija enda lapsed suuremaks, läksid kooli ning neile tehti selgeks, et kool on halastamatu, seal ruulivad suured, kelle iidolid on pärit MTVst, mitte Cartoon Networkist.
    Eelmine sihtrühm kas ammendus või ei õigustanud end, olles Eesti suuruse juures algusest peale liiga vähe kasumlik. Saksamaal, kus lapsed kulutavad aastas umbes sama palju, kui on kogu Eesti riigi eelarve, on täiesti kohane lansseerida igale väiksemale vanuserühmale oma toode. Eestis kulutasid 6?14aastased Emori andmeil 2002. a 210 mln krooni. Võib arvata, et suurema osa kulutasid sellestki pigem vanemad ehk 12?14aastased ? POPi uus sihtrühm.
    POPi uus kampaania arvestab oma tõelise sihtrühmaga hästi, olles tänavakultuurilähedane. Poleks olnud ka aasta tagasi raske koolimajas vaadata, missugused Eminemid ja 2pacid seal luusivad ning kuidas nad memmekate vastu sigarette kustutavad. Oluline on siinjuures, et nooremad püüavad matkida vanemate käitumist. Reklaamikeelt vanematele lastele kohandades saadakse tegelikult ka noorem auditoorium, vastupidi mitte.
    On ka teada, et see vanuserühm püüab praeguste trendide järgi teadlikult eemalduda kõigest kommertslikust, valides pigem underground-kultuuri. Seda kasutavad osavad reklaamitegijad muidugi ära ning lapsed ei teagi, et see, mida nad väga underground?likuks peavad, on sageli osavate turundus- ja PR-tegelaste töö.
    Reklaamide tekstis on tuntavad vihjed noorte keelekasutusele ja sellele, mis on hetkel popp. Olgu selleks näiteks POPi slogan ?Legendaarne kõnekaart?, mis viitab sihtgrupis populaarsele muusikapalale. Selline slogan tuleb muidugi juba mõne aja pärast välja vahetada, sest uued populaarsed lood tulevad peale.
    POPi kõnekaardi reklaamikeelt on taotluslikult muudetud. Kui tulime eelmise aasta lõpus POPiga välja, olid esmaseks sihtgrupiks tõesti palju väiksemad lapsed.
    Müügitulemused näitasid õige pea, et valitud reklaamikeel jäi natuke liiga lapselikuks ja ei kõnetanud 12?13aastastest vanemaid lapsi, mis omakorda jättis tühjaks olulise noortesegmendi. Seetõttu tõstsime sihtrühma ülemist piiri, arvestades ka seda, et väiksemad tahavad alati rohkem suurte moodi olla.
    Otsust põhjendasid muudatused ka teiste brändide strateegias. Simpel, mis rääkis varem kino/ekstreem/klubi keelt, määratleb end nüüd EMT kvaliteediga kõnekaardina, sobides kõigis vanuserühmades kõnekaardikasutajatele. See muudatus jätab tühjaks noorte segmendi, kuhu POP nüüd peale kasvab.
    Seega, titemultifilm tõi küll väikseid kõnekaardiostjaid, kuid muudatused ülejäänud brändistrateegias ja teistes sihtgruppides tingisid vajaduse POPi olemust ja sõnumit laiendada. Prognoose paraku ei tohi avaldada.
    Autor: Kent Raju
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Indrek Teder: raha räägib. Endiselt
Mõnedes Euroopa riikides on jätkuvalt esiplaanil äri- ja majanduslikud huvid, mitte sõda Ukrainas. Ja seda täiesti avalikult, kirjutab endine õiguskantsler Indrek Teder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Mõnedes Euroopa riikides on jätkuvalt esiplaanil äri- ja majanduslikud huvid, mitte sõda Ukrainas. Ja seda täiesti avalikult, kirjutab endine õiguskantsler Indrek Teder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA uute kodude müük langes 9 aasta kiireimas tempos Kõrged laenuintressid survestavad nõudlust
USAs langes uute kodude müük aprillis viimase üheksa aasta kiireimas tempos, nõudlust mõjutasid negatiivselt kõrge inflatsioon ning kodulaenu intresside hüppeline tõus, vahendab Bloomberg.
USAs langes uute kodude müük aprillis viimase üheksa aasta kiireimas tempos, nõudlust mõjutasid negatiivselt kõrge inflatsioon ning kodulaenu intresside hüppeline tõus, vahendab Bloomberg.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Töötajad peavad mainekaks tööandjaks energiafirmat, tudengid Microsofti
Töötavate inimeste jaoks on kõige atraktiivsemad tööandjad riigi või kohaliku omavalitsuse infrastruktuuriettevõtted, tudengid hindavad Microsofti Eesti arenduskeskust, LHVd ja Pipedrive’i, näitab Kantar Emori tööandjate maine pingerida.
Töötavate inimeste jaoks on kõige atraktiivsemad tööandjad riigi või kohaliku omavalitsuse infrastruktuuriettevõtted, tudengid hindavad Microsofti Eesti arenduskeskust, LHVd ja Pipedrive’i, näitab Kantar Emori tööandjate maine pingerida.
Irja Lutsari kogemus - kuidas juhtida, kui sulle soovitakse surma?
Teadusnõukoja endine juht Irja Lutsar rääkis intervjuus, kuidas juhtida, kui sinu otsustega ei olda nõus ja sulle soovitakse halba. Lutsar rääkis, mida ta täna teeks juhina teisiti ning mida Eesti ühiskonnana peaks hädasti pandeemia-aastate kogemusega tegema.
Teadusnõukoja endine juht Irja Lutsar rääkis intervjuus, kuidas juhtida, kui sinu otsustega ei olda nõus ja sulle soovitakse halba. Lutsar rääkis, mida ta täna teeks juhina teisiti ning mida Eesti ühiskonnana peaks hädasti pandeemia-aastate kogemusega tegema.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.