Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lastest on sirgunud tänavakaagid

    Sõbralikest lastemultifilmi tegelastest on sirgunud tänavakaagid. Tõtt-öelda on samaks jäänud vaid manga-stiil, tegelaskujud ning keelekasutus on hoopis teised. Küllap ei toonud titemultifilm kõnekaardiostjaid. Arvan, et viga polnud reklaamides, vaid valesti valitud sihtrühmas. Suurepärase 7?9aastaste reklaamiga püüti hoopis 14aastaseid.
    Võib-olla vahetati aga hoopis sihtrühma. Võib-olla kasvasid reklaamitegija enda lapsed suuremaks, läksid kooli ning neile tehti selgeks, et kool on halastamatu, seal ruulivad suured, kelle iidolid on pärit MTVst, mitte Cartoon Networkist.
    Eelmine sihtrühm kas ammendus või ei õigustanud end, olles Eesti suuruse juures algusest peale liiga vähe kasumlik. Saksamaal, kus lapsed kulutavad aastas umbes sama palju, kui on kogu Eesti riigi eelarve, on täiesti kohane lansseerida igale väiksemale vanuserühmale oma toode. Eestis kulutasid 6?14aastased Emori andmeil 2002. a 210 mln krooni. Võib arvata, et suurema osa kulutasid sellestki pigem vanemad ehk 12?14aastased ? POPi uus sihtrühm.
    POPi uus kampaania arvestab oma tõelise sihtrühmaga hästi, olles tänavakultuurilähedane. Poleks olnud ka aasta tagasi raske koolimajas vaadata, missugused Eminemid ja 2pacid seal luusivad ning kuidas nad memmekate vastu sigarette kustutavad. Oluline on siinjuures, et nooremad püüavad matkida vanemate käitumist. Reklaamikeelt vanematele lastele kohandades saadakse tegelikult ka noorem auditoorium, vastupidi mitte.
    On ka teada, et see vanuserühm püüab praeguste trendide järgi teadlikult eemalduda kõigest kommertslikust, valides pigem underground-kultuuri. Seda kasutavad osavad reklaamitegijad muidugi ära ning lapsed ei teagi, et see, mida nad väga underground?likuks peavad, on sageli osavate turundus- ja PR-tegelaste töö.
    Reklaamide tekstis on tuntavad vihjed noorte keelekasutusele ja sellele, mis on hetkel popp. Olgu selleks näiteks POPi slogan ?Legendaarne kõnekaart?, mis viitab sihtgrupis populaarsele muusikapalale. Selline slogan tuleb muidugi juba mõne aja pärast välja vahetada, sest uued populaarsed lood tulevad peale.
    POPi kõnekaardi reklaamikeelt on taotluslikult muudetud. Kui tulime eelmise aasta lõpus POPiga välja, olid esmaseks sihtgrupiks tõesti palju väiksemad lapsed.
    Müügitulemused näitasid õige pea, et valitud reklaamikeel jäi natuke liiga lapselikuks ja ei kõnetanud 12?13aastastest vanemaid lapsi, mis omakorda jättis tühjaks olulise noortesegmendi. Seetõttu tõstsime sihtrühma ülemist piiri, arvestades ka seda, et väiksemad tahavad alati rohkem suurte moodi olla.
    Otsust põhjendasid muudatused ka teiste brändide strateegias. Simpel, mis rääkis varem kino/ekstreem/klubi keelt, määratleb end nüüd EMT kvaliteediga kõnekaardina, sobides kõigis vanuserühmades kõnekaardikasutajatele. See muudatus jätab tühjaks noorte segmendi, kuhu POP nüüd peale kasvab.
    Seega, titemultifilm tõi küll väikseid kõnekaardiostjaid, kuid muudatused ülejäänud brändistrateegias ja teistes sihtgruppides tingisid vajaduse POPi olemust ja sõnumit laiendada. Prognoose paraku ei tohi avaldada.
    Autor: Kent Raju
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.