• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,56
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,56
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 03.01.05, 08:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: viinatootjad kasvatasid müüki kuni 30 protsenti

Viinaliidu andmetel suurenes kange alkoholi tootmine Eestis läinud aastal 20 protsenti, Liviko andmetel kasvas nende müük 25-30%.
?See on väga kõva kasv. See on isegi haruldane nähtus, kuidas tänu hoogustunud turismikaubandusele Eesti alkoholiturg muutus,? ütles AS Liviko müügidirektor Janek Kalvi. ?Tulevikus ei julgeks teist nii suurt kasvu küll enam näha,? lisas ta.
Liviko kange alkoholi müük kulmineerus aga hoopis detsembris.
?Selleks on kolm põhjust: esiteks viinaralli, mis sai detsembris taas hoo sisse. Teiseks on detsembrikuu müük olnud traditsiooniliselt suur. Kolmandaks põhjuseks on 1. jaanuarist kehtima hakkav 5protsendiline alkoholiaktsiisi tõus. Nimelt varub kaubandus endale vana aktsiisiga alkoholi,? selgitas Kalvi, kelle sõnul ületas 2004. aasta detsembrikuu müük aasta varasemat tulemust kaks korda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Näeme tagasilööki just esimeses kvartalis. Aastat tervikuna näeme aga positiivses valguses. Optimismi sisendab endiselt turismikaubandus,? märkis Kalvi.
Möödunud aasta müügitulemusi kiitis ka AS Ofelia tegevdirektor Outi Sivén.
?Oleme rahul nii kodumaise turu, ekspordituru kui ka turismimüügi osas. Ootasime müügi kasvu, aga see oli suurem planeeritust. Kuigi sügisel müük langes, säilis turismimüük üllatavalt kõrgel tasemel,? ütles Sivén.
Alkoholitootja Remedia müügidirektor Hardi Raiend ütles, et ka Remedia läinud aasta käive oli oodatust tugevam. ?Käibed ja rahavood on hakanud uuesti liikuma,? lausus ta.
Eelmise aasta 1. mail muutunud tollikord tõi ootusi ka kahele Eesti suuremale õlletootjale.
?Meie ootused õllerallist olid alguses suuremad. Ootasime purgiõlle poolelt viiekordset kasvu, kuid tuli kolmekordne kasv. Samas on ka kolmekordne kasv märkimisväärne,? ütles A.Le Coq Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele