Enam kui kolmandiku jagu paisunud ehitusmaksumuse tõttu tahab Tallinna Sadam oma tänavusest investeerimisplaanist välja lülitada Saaremaa süvasadama rajamise.
Tallinna Sadama nõukogu lükkas läinudreedesel istungil otsuse tegemise Saaremaa sadama ehituse alustamise kohta märtsikuusse, kirjutab Meie Maa.
Sadamanõukogu liige Jüri Saar tõdes, et kuna sadama hind on kasvanud märgatavalt suuremaks, siis tekkis ettevõtte käesoleva aasta investeeringute kava arutamisel rida küsimärke.
Algselt arvestas Tallinna Sadam Mustjala valda Ninase poolsaarele kavandatava turismisadama ehituslikuks maksumuseks 70 miljonit krooni.
Ehitushindade ja materjalide, eelkõige metalli hinna kahekordistumise tõttu räägitakse praegu aga sadama rajamisel 100?110 miljoni kroonisest kulutusest.
«See on ebameeldiv areng. Olime seni kindlad, et probleeme pole, välja arvatud looduskaitseküsimused,» tõdes Saar, lisades, et tema tungival ettepanekul on nõukogu järgmisel, märtsikuisel istungil Saaremaa sadama küsimus eraldi punktina arutlusel.
Seotud lood
Ettemaksed on tehingute tegemisel tavalised, kuid samas kaasnevad nendega alati ka riskid. Pole just harvad olukorrad, kus tarnija ei suuda finantsraskuste või tarneahela häirete tõttu tellimust täita, misjärel võivad ettevõtted oma rahast ilma jääda. Balti riikides tegutsev krediidikindlustusmaakler Credeo pakub koostöös Allianz Trade’iga, üleilmse juhtivettevõttega krediidikindlustuse valdkonnas, ettemaksete kindlustamise teenust, mis pakub lisakaitset just selliste olukordade puhul.