• OMX Baltic0,44%268,95
  • OMX Riga0,75%873,93
  • OMX Tallinn0,06%1 715,07
  • OMX Vilnius0,43%1 050,62
  • S&P 500−0,19%6 075,11
  • DOW 30−0,55%44 765,71
  • Nasdaq −0,17%19 700,72
  • FTSE 1000,16%8 349,38
  • Nikkei 225−0,77%39 091,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%106,88
  • OMX Baltic0,44%268,95
  • OMX Riga0,75%873,93
  • OMX Tallinn0,06%1 715,07
  • OMX Vilnius0,43%1 050,62
  • S&P 500−0,19%6 075,11
  • DOW 30−0,55%44 765,71
  • Nasdaq −0,17%19 700,72
  • FTSE 1000,16%8 349,38
  • Nikkei 225−0,77%39 091,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%106,88
  • 25.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ameerika luksusmaasturid vallutavad Eesti autoturgu

Möödunud nädala reedel esitles AS Viking Motors Ameerika luksusmaasturit Cadillac SRX, mis oma loomult on küll maastur, kuid samas on tema raskuskese viidud võimalikult madalale, et tagada tema sportlikkus. ?Võib öelda, et Ameerika luksuslikkus ja Euroopa praktilisus on Cadillac SRXi näol saavutanud oma parima koosluse,? lausus ASi Viking Motors nõukogu esimees Peeter Kalli, kelle sõnul on nad kulutanud kuid, et teeninduse ja müügitingimused vastaksid Cadillaci brändiga kaasas käivale standardile.
Cadillac SRX maksab alates 717 900 kroonist, mis on umbes samas kui Lexus RX 300, Volvo XC 90 ja teiste luksuslikumate linnamaasturid. Samas on auto baasvarustus oluliselt rikkalikum ning sisuliselt katuseluugi ja kolmanda istmereaga lisavarustuse loetelu piirdubki. Kõik muu, alates elektriliselt reguleeritavast juhiistmest kuni ksenoonlähituledeni välja on juba standardis. Pealegi ületab SRX tavapäraseid linnamaastureid oma mõõtude poolest, olles telgede vahelt ligilähedane Nissan Patrolile ja pikkuselt üle isegi Toyota Land Cruiser 100st. Laiuselt on ta samas klassis tavalise Toyota Land Cruiseriga. Et rõhutada tema madalat raskuskeset ja sportlikkust, on SRX kõrgus vaid sentimeetri jagu kõrgem Honda CR-Vst, olles poolteist sentimeetrit madalam näiteks Kia Sorentost.
Mootorivariante on SRX-l kaks, 3,6-liitrine V6 võimsusega 258 hj ja 4,6-liitrine V8, millel võimsust 325 hj. See aga ei tähenda, et võimsam mootor janusem oleks. Esimese keskmiseks kütusekuluks annavad tehnilised andmed 14,7 l/100 km, teisel aga 14,0 l/100 km. Küll aga on V8 pea veerand miljoni krooni jagu kallim, ehk V8 Sport Luxury koos Magnetic Ride Control isereguleeruva esivedrustusega maksab 956 900 krooni.
Cadillac SRXga antakse kaasa kolme aasta või 100 000 km pikkune tehasegarantii, millele lisandub veel kuus aastat korrosioonigarantiid.
Teine ettevõte, mis on USA luksusmaasturite Eestisse toomise tõsiselt päevakorda võtnud, on OÜ Premium Motors. Nemad pakuvad esialgu kahte varianti: Lincoln Aviatorit ja Chevrolet Equinoxi. Samas pole välistatud ka maasturite lipulaeva Lincoln Navigatori Eestisse jõudmine, igatahes vastav eeltöö konkreetse kliendiga on käimas.
Kõnealused maasturid saabuvad Eestisse läbi Saksamaa, kus nad ehitatakse ringi ning viiakse euronõuetega kooskõlla vastavas firmas, mis teostab ka laboratoorsed ja tehnilised mõõdistamised ning iga auto saab Eestis kehtiva üksiktüübikinnituse jaoks kaasa kõik vajalikud dokumendid.
OÜ Premium Motors pressiesindaja Rein Reinpõld kinnitas, et kõnealustel maasturitel on kehtiv garantii kaks aastat või 100 000 km ja garantiiremonti teostatakse Premium Motorsi töökodades, mida on kokku kaks, mõlemad Tallinnas.
?Premiumil on Hummeri teenindamise ja garantiihoolduse tegemisega tekkinud arvestatavad kogemused Ameerika autode teenindamiseks,? lausus Rein Reinpõld, kes tõsiuskliku autohuvilisena on kahe käega selle poolt, et eestlastel oleks võimalikult lai valikuvõimalus erinevate autode soetamiseks. ?Administratiivset tehnika liikumise piiramist ei pea mina küll õigeks,? nentis Reinpõld, vihjates tehaseesinduste avalikule vastuseisule Premium Motorsi sarnaste ettevõtete tegevusele.
Olgu sellega, kuidas on, igatahes nii Lincoln Aviator kui Chevrolet Equinox esimesed euronõuetega vastavusse viidud eksemplarid on Premium Motorsi salongis olemas. Lincoln Aviator on oma olemuselt võrreldav Cadillac SRXiga. Ta on küll umbes 4 sentimeetrit lühem, kuid seevastu ca 3 sentimeeetrit laiem ja 10 cm kõrgem. Telgede vahelt jääb ta küll Cadillacile pisut alla, kuid tema V8 ja 302 hj jõuallikaga versioon on saadaval alates 810 000 kroonist, ehk ligi 150 000 krooni soodsamalt Cadillaci V8 mootorist (tõsi, Lincolni mootor on Cadillaci omast 23 hj nõrgem).
Teine maastur, mida Premium Motors Eestis müüma asus, on Chevrolet Equinox. Tegemist Ameerika mõistes suhteliselt väikese maasturiga, meie mõistes aga piisavalt suurega, ületades mõõtudelt enamikke Euroopa tüüpilisi linnamaastureid. Pikkust on tal 4,8 meetrit, ehk pisut enam kui Mitsubishi Pajerol või SsangYong Rextonil. Laiuselt on ta samas suurusjärgus Mercedes-Benz M-klassi või Land Rover Freelanderiga, kõrguselt aga Honda CR-V ja Mitsubishi Outlanderiga. Samas on tema telgede vahe 2,86 meetrit ehk isegi pikem kui Toyota Land Cruiser 100. Mootoriks on Chevrolet?l 3,4-liitrine V6 bensiinimootor võimsusega 185 hj. Tegemist on Ameerika mõistes vägagi säästliku jõuallikaga, mis tehaseandmetel kulutab keskmiselt vaid 10,9 liitrit bensiini 100 km kohta. Saadaval on nii esi- kui ka nelikveoline versioon. Mõistagi on ka kolmest pisima, Chevrolet Equinox, hind kõnealuste uustulnukate seas kõige soodsam, ehk alates 540 000 kroonist.
Kes aga siiski tüüpiliste Ameerika maasturite bensiinikulu suureks peavad, siis nende jaoks jõuab märtsis Eestis müügile 2,5-liitrise turbodiisliga Nissan Patfinder. Hinnad algavad sellel autol alates 509 900 kroonist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 11:56
Philip Morris turu muutustest: sigarettide koht on muuseumis
Tubakasektor on viimase kümnendiga drastiliselt muutunud. Järgmise viieteist aasta jooksul asendatakse sigaretid teaduspõhiste alternatiividega, kirjeldab turu muutusi Philip Morrise välissuhete juht Kai Tammist.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele